مرورگر کروم در برابر اج؛ 6 علت برای مهاجرت به مایکروسافت اج

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، گوگل کروم همچنان محبوب ترین مرورگر دنیا است اما رقبای قدرتمند و جذابی برای آن وجود دارد که در میان آن ها می توانیم به مایکروسافت اج اشاره کنیم. در این مطلب به 6 قابلیت کاربردی مایکروسافت اج می پردازیم که می توانند دلایل کافی برای کنار گذاشتن کروم و استفاده از این مرورگر باشند. در ادامه همراه ما باشید.

مرورگر کروم در برابر اج؛ 6 علت برای مهاجرت به مایکروسافت اج

تب های عمودی

تب های عمودی مایکروسافت اج که در سال 2021 معرفی شدند، یکی از رجحانن ویژگی ها برای افرادی است که تب های زیادی را باز می گذارند. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به جای استفاده از تب های افقی همیشگی، تب ها را به صورت عمودی نشان می دهد. با استفاده از این معینه، می توانید عناوین تب های بیشتری را مشاهده کنید و به راحتی قادر به بزرگ و کوچک کردن این قسمت مرورگر هم هستید. برای فعال سازی این معینه، کافیست کلید های Ctrl + Shift + Plus را فشار دهید. اگر می خواهید حرفه ای تر از این قابلیت استفاده کنید، می توانید به سراغ قابلیت گروه بندی تب ها بروید.

Collections

با قابلیت Collections، راحت تر از گذشته می توانید به ایده هایی که حین وب گردی به فکر شما خطور می نماید، دسترسی داشته باشید. این معینه به شما اجازه می دهد سایت های مختلفی را گروه بندی کنید و حتی متن سایت ها را ذخیره کنید. علاوه بر این، امکان نوشتن یادداشت برای این گروه ها وجود دارد تا بعدا به راحتی متوجه شوید که هرکدام از آن ها چه کارکردی دارند و چرا ذخیره شده اند.

به عبارت دیگر، Collections را می توانیم نسخه پیشرفته تر بوک مارک ها در نظر بگیریم که در این زمینه مایکروسافت اج نسبت به کروم رجحان دارد. برای دسترسی سریع تر به لینک ها، مرورگر اج میان برهای مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، می توانید تمام لینک های موجود در Collections را به صورت تب ها یا پنجره های تازه باز کنید. بعلاوه یک میان بر برای کپی کردن تمام موارد موجود در Collections به clipboard وجود دارد تا راحت تر در دیگر برنامه ها از این داده ها استفاده کنید.

حالت مطالعه

حالت مطالعه از جمله قابلیت هایی است که در تمام مرورگرها پیدا می گردد و یک ویژگی عجیب و غریب و خاص نیست. در این حالت، موارد اضافی از سایت حذف می گردد تا بتوانید با تمرکز بیشتری محتوای صفحه موردنظر را مطالعه کنید. اما واقعیت این است که بعضی مرورگرها در این زمینه امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند.

برای دسترسی به حالت مطالعه در مرورگر مایکروسافت اج، کافی است کلید F9 را فشار دهید. یا اینکه قبل از آدرس سایت، عبارت read: را اضافه کنید تا این معینه فعال گردد. با کلیک بر روی گزینه Text preferences، با امکانات زیادی برای شخصی سازی روبرو می شوید که مثلا می توانیم به انتخاب از بین فونت های مختلف، تغییر اندازه و فعال سازی حالت شب اشاره کنیم. یکی دیگر از قابلیت های مفید آن، Read Aloud است که می تواند متن انتخاب شده را بخواند و حتی از زبان فارسی هم پشتیبانی می نماید.

Web Capture

اگر از جمله کاربرانی هستید که در شرایط مختلف به اسکرین شات گرفتن از بخش های مختلف سایت ها احتیاج پیدا می کنید، این معینه به شما اجازه می دهد بدون احتیاج به افزونه خاصی چنین کاری انجام دهید. با این معینه، دو گزینه اسکرین شات تمام صفحه یا بخشی از سایت پیش روی شما قرار می گیرد که اسکرین شات تمام صفحه گاهی اوقات به شدت مفید و کاربردی است.

برای استفاده از این قابلیت، کافیست Ctrl + Shift + S را فشار دهید و بعد از ثبت اسکرین شات، می توانید برای آن ها یادداشت بنویسید یا طرحی ترسیم کنید.

مطالعه PDF

مایکروسافت اج دارای یک ابزار عالی PDF reader است که امکانات زیادی برای نمایش فایل های PDF ارائه می نماید. این ابزار حتی می تواند امکانات اولیه برای ادیت فایل PDF هم در اختیار شما قرار دهد. از بین دیگر امکانات کاربردی این ابزار، می توانیم به هایلایت کردن بخشی از متن و یادداشت نوشتن روی فایل PDF اشاره کنیم. اگر هم می خواهید تمام فایل های PDF با این مرورگر اجرا گردد، کافی است در تنظیمات ویندوز این موضوع را معین کنید.

Browser Essentials

مایکروسافت برای این مرورگر، توجه زیادی به محافظت از حریم خصوصی نشان داده و در این زمینه می توانیم به ابزار داخلی Browser Essentials اشاره کنیم. در این ابزار، اطلاعات خوبی در خصوص سایت در حال مشاهده ارائه می گردد و ریسک های احتمالی هم نشان می دهد. بعلاوه در تب Performance می توانید ببینید که چه اندازه رم استفاده شده و با فعال سازی حالت efficiency، حین وب گردی فشار کمتری به سیستم شما وارد می گردد.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1500

به "مرورگر کروم در برابر اج؛ 6 علت برای مهاجرت به مایکروسافت اج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرورگر کروم در برابر اج؛ 6 علت برای مهاجرت به مایکروسافت اج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید