پروژۀ قلب اروپا در آب های دبی؛ سرگرمی گاهی لوکس برای گردشگران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در فاصلۀ چهار کیلومتری شهر دبی در میان آبهای خلیج فارس، منطقۀ کاملا ویژه ای وجود دارد؛ مجموعه ای از جزایر مصنوعی که از فضا هم قابل مشاهده است و قلب اروپا نام دارد.

پروژۀ قلب اروپا در آب های دبی؛ سرگرمی گاهی لوکس برای گردشگران

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سوار قایق می شوید، پس از بیست دقیقه به این منطقه می رسید و ناگهان احساس می کنید که در واقعا در قلب اروپا هستید.

این شش جزیره کوچک، مقصد گردشگرانی است که می خواهند تعطیلاتی لوکس را سپری نمایند. در چهارچوب پروژۀ قلب اروپا علاوه بر سرگرمی گاه، چند خانۀ منحصر بفرد هم ساخته شده است.

سازنده این مجموعه تماشای ژوزف کلایندنست است. او می گوید: دبی به تدریج و طی سالها به مکانی تبدیل شده که اکنون می بینید. در اینجا شاهد نوآوری های بسیاری هستیم. افراد با استعداد بسیاری جذب این منطقه شدند و مشغول به کارند. ما اینجا در حال اجرای پروژه هایی روی جزایر مصنوعی هستیم. ما توسعه دهنده هستیم و می دانیم که چگونه متناسب با شرایط اینجا، برای ساخت و ساز خانه ها اقدام کنیم. اگرچه چالش های زیادی وجود دارد اما در حال حاضر مهمترین چالش شخصی من، این است که همسرم را برای حمایت از خود در این پروژه، متقاعد کنم.

این منطقه، اولین سرگرمی گاه مجهز به فناوری کنترل آب و هوا در دنیا است که باعث شده مثلا به یاری تکنولوژی های آلمانی بتوانیم در تمام سال برف داشته باشیم.

در زمان اجرای این پروژه، به یک نکته کلیدی بیش از هرچیزی توجه می گردد که دوام و پایداری است؛ زیرا این پروژه ها بطور کامل روی آب اجرا می شوند.

انرژی مورد استفاده در این شش جزیره هم انرژی تتازه پذیر است.

ژوزف کلایندنست می گوید: ما باید بتوانیم در سیارۀ زمین زندگی کنیم آنهم بدون آنکه زمین را نابود کنیم. باید به طبیعت احترام بگذاریم و این دقیقا همان کاریست که اینجا در چهارچوب پروژه قلب اروپا انجام می دهیم. برایتان مثالی می زنم؛ فرض کنید روی زمین روغن ریخته شده، خوب خاک می تواند تا حدی این روغن را جذب کند و شما هم فرصت دارید که باقی این روغن را تا حدی از روی زمین پاک کنید. اما وقتی روی آب زندگی کنید چنین فرصتی ندارید.

در زیر آسمان آبی دبی و در میان آبهای شفاف آن، خانه های شناوری هم ساخته شده اند که Seahorses نام دارند. هر کدام از این خانه ها سه طبقه و 4 هزار فوت مربع مساحت دارند و پایین ترین طبقه آن هم در زیر آب است.

در سال 2017 میلادی، تابستان بسیار داغ باعث شد که حدود 70 درصد از مرجان های این منطقه آسیب ببینند. بر این اساس مجریان پروژۀ قلب اروپا درصدد احیای زندگی دریایی منطقه برآمدند و اکنون زیست شناسان دریایی در حال فراوری صخره های مرجانی تازهی در منطقه هستند. این صخره های مرجانی زیستگاه جانوران بومی آبهای خلیج فارس خواهند بود.

خوان دیگو سوارز، زیست شناس دریایی: با آسیب تماشا مرجان ها، بخشی از بستر دریا کاملا خالی شد. بنابراین کوشش کردیم تا زندگی را به این منطقه ها بازگردانیم. ما صخره هایی مصنوعی ایجاد کردیم، سپس مرجان های دریایی را پرورش دادیم و آنها را به این صخره های مصنوعی اضافه کردیم. از همه نوع مرجانی در این پروژه استفاده شد تا تنوع مرجانی منطقه حفظ گردد. این کار هیجان انگیز است؛ بنابراین کار زیست شناسان دریایی در این پروژه، تنها کار با ماهی ها نیست. کار ما طیف گسترده ای از فعالیتها از مطالعۀ ماهی ها گرفته تا مرجان ها و کار با صخره های مصنوعی را در برمی گیرد.

در بستر این جزیره ها، بزرگترین مجموعۀ مرجان های دریایی دنیا واقع شده است و در حال حاضر هم 100 هزار قطعه مرجان تازه در حال رشد است.

خوان دیگو سوارز، زیست شناس دریایی: ما یک مرجان را برش می دهیم، آنهم برشی ویژه با این هدف که به تقویت رشد آنها یاری کنیم. مرجان ها معمولا هرساله یک سانتیمتر رشد می نمایند اما با شکل ویژه ای که آنها را برش می دهیم، سرعت رشد آنها را تا 20 برابر افزایش می یابد.

قرار است یک برنامۀ آموزشی هم برای بچه هایی که از جزیره های قلب اروپا بازدید می نمایند، اجرا گردد.

خوان دیگو سوارز، زیست شناس دریایی: به این بچه ها آموزش هایی داده می گردد که مرجان ها چیستند و در بستر دریا چه می گذرد. آنها بعلاوه می آموزند که چطور غواصی نمایند. به هر کودک هم فضایی به وسعت یک متر مربع در زیر آب داده می گردد تا بتوانند مرجان های خود را آماده نمایند و در این فضا قرار دهند. به آنها آموزش می دهیم که چگونه مرجان ها را برش دهند و حتی اینکه چگونه موقعیت مرجان هایشان را در سامانه موقعیت یاب دنیای پیدا نمایند. بنابراین بچه ها یاد می گیرند که به جای درخت، مرجان بکارند.

در خشکی هم می توان منطقه ای سرسبز شامل درختان 1500 ساله زیتون اسپانیا را دید که این جزایر مصنوعی را تبدیل به بهشت نموده اند. علاوه بر بستر دریا، در روی این جزیره ها هم موضوع پایداری یک موضوع کلیدی است.

ریچارد وستکوت، طرح منظره ها طبیعی جزیره ها می گوید: ما سیاست زباله صفر داریم؛ بنابراین برای حفظ پاکیزگی آب اهمیت زیادی قائل هستیم. ما در اینجا از سموم دفع آفات و قارچ کش ها و مواردی از این دست استفاده نمی کنیم. ما تنها از کودهای طبیعی استفاده می کنیم تا اصل پایداری رعایت گردد.

پروژۀ قلب اروپا نشان داد که می توان در کنار ایجاد چشم اندازی زیبا، سرگرمی گاهی لوکس و پایدار را برای گردشگرانی که دبی را به اسم مقصد سفر خود انتخاب نموده اند، فراهم کرد.

منبع: یورونیوز
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 954

به "پروژۀ قلب اروپا در آب های دبی؛ سرگرمی گاهی لوکس برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژۀ قلب اروپا در آب های دبی؛ سرگرمی گاهی لوکس برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید