آمار تکان دهنده شیوع کرونا در آسایشگاه های معلولین نیویورک

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، نسبت آمار ابتلا به مرگ ومیر بر اثر کرونا بین معلولان ساکن آسایشگاه های نیویورک چند برابر افراد عادی است اما به گفته فعالان حقوق این جوامع، افراد کم توان و از کار افتاده شهروند درجه دو تلقی می شوند.

آمار تکان دهنده شیوع کرونا در آسایشگاه های معلولین نیویورک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم هشدار پزشکان مراکز نگهداری معلولان در نیویورک، این افراد آسیب پذیر نیز از سونامی شیوع ویروس کرونا در آمریکا در امان نماندند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، تا روز دوشنبه حدود 1100 فرد دارای کم توانی ذهنی و جسمی در آسایشگاه های نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از میان 105 نفر جان خود را از دست داده اند.

باب مک گوایر رئیس یکی از این مراکز در مصاحبه ای گفت، 24 مارس (5 فروردین) به او اطلاع دادند شماری از معلولان علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند. تنها 24 ساعت بعد، 10 نفر از این معلولان به بیمارستان منتقل شدند و ظرف دو هفته 37 نفر از 46 نفری که در این مرکز نگهداری می شدند به این بیماری مبتلا شدند. از این میان دو معلول نیز جان خود را از دست دادند. همچنین تست کرونای دستکم 8 نفر از کارکنان این مرکز نیز مثبت اعلام شد.

مک گوایر گفت: به افراد کم توان بی توجهی می گردد. عده ای فکر می نمایند جان این معلولان از من و شما ارزش کمتری دارد، این کاملاً اشتباه است.

وی اضافه نمود، مرکز تحت مدیریت او همیشه با بیمارستان گلن کوو در ارتباط بوده اما این بیمارستان نیز مانند دیگر مراکز درمانی، معلولان دارای علائم خفیف تر ویروس کرونا را پذیرش نمی نماید.

مک گوایر گفت: ظرفیت بیمارستان ها پر شده است و این تقصیر کسی نیست. چه کسی می توانست این را پیش بینی کند؟.

تحقیقات اجرا شده در این زمینه نشان می دهد، احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مراکز نگه داری افراد آسیب پذیر در نیویورک و حومه 5.34 برابر بیشتر از جوامع عادی است و احتمال مرگ این افراد نیز 4.86 برابر بیشتر از افراد عادی است. با این حال 10 درصد از افرادی در این مراکز علائم ابتلا به این بیماری را دارند، مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

در منطقه بروکلین والدین یکی از معلولین گفتند مرگ یکی دیگر از افرادی که در آسایشگاه زندگی می نماید آن ها را به شدت نگران نموده است. آن ها گفتند باید به پرستاران این مراکز نیز توجه بیشتری گردد.

تنها در منطقه استیتن آیلند نیویورک از میان حدود 600 پرستار مراکز نگه داری از افراد کم توان، 50 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

یکی از این پرستاران گفت، تست کرونای یکی از کارکنان مثبت اعلام شده و با این حال این فرد نسبت به اقدامات مراقبتی بی توجه است و حتی از دست دادن با دیگران نیز ابایی ندارد.

نیویورک تایمز نوشت، این هفته یکی از سازمان های حامی حقوق افراد کم توان شکایتی را علیه اندرو کومو فرماندار نیویورک تنظیم نموده و می گوید سیاست های این ایالت به گونه ای تنظیم شده اند که معلولین و افراد از کار افتاده را شهروند درجه دوم محسوب می نمایند و شانس این افراد در دریافت خدمات اورژانسی نظیر دستگاه یاری تنفسی، کمتر از سایر شهروندان است.

علاوه بر نیویورک، در دیگر ایالت های آمریکا نظیر آلاباما، کانزاس، تنسی و واشنگتن نیز شکایت های مشابهی تنظیم شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 118

به "آمار تکان دهنده شیوع کرونا در آسایشگاه های معلولین نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تکان دهنده شیوع کرونا در آسایشگاه های معلولین نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید