آمریکا: حمله نیروهای تحت فرماندهی حفتر به طرابلس باید متوقف شود

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، دولت آمریکا روز شنبه گفت که برای آغاز گفتگوهای صلح لیبی حمله نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر - موسوم به ارتش ملی لیبی- که با پشتیبانی امارات متحده عربی علیه طرابلس، پایتخت این کشور انجام می گردد، باید هرچه زودتر متوقف گردد.

آمریکا: حمله نیروهای تحت فرماندهی حفتر به طرابلس باید متوقف شود

این در حالی است که ریچارد بی. نورلند سفیر آمریکا در لیبی روز جمعه در مصاحبه با فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه ای گفت که از کمکهای مهم این دولت در جهت شکست تروریسم و دستیابی به صلح استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه پمپئو و نخست وزیر السراج اوایل روز جمعه با یکدیگر مصاحبه کردند، و تأکید کردند که عملیات تهاجمی علیه طرابلس باید انتها پذیرد تا تمام نیروهای خارجی بتوانند از [این کشور] خارج شوند و رهبران لیبی که حاضر به زمین گذاردن سلاحهای خود هستند، بتوانند بر سر موضوعات مورد اختلاف میان خود با یکدیگر مصاحبهیی مسالمت آمیز داشته باشند.

دو طرف همچنین بر لزوم توقف جریان بی ثبات کننده [ارسال] تجهیزات نظامی و سربازان مزدور از جانب روسیه و سایر کشورهای خارجی به لیبی تأکید کردند!

گفتنی است که پایتخت لیبی و دولت وفاق ملی این کشور از آوریل گذشته تا به امروز مورد حمله نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر بوده است که در جریان این حملات بیش از یک هزار نفر از جمله غیرنظامیان جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 206

به "آمریکا: حمله نیروهای تحت فرماندهی حفتر به طرابلس باید متوقف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: حمله نیروهای تحت فرماندهی حفتر به طرابلس باید متوقف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید