اختصاصی، طالبان: مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، منابع نزدیک به طالبان در واکنش به عدم آزادی تعدادی از زندانیان این گروه تاکید نمود که اگر زندانیان آنها بطور کامل آزاد نشوند وارد مذاکرات بین الافغانی نخواهد شد.

اختصاصی، طالبان: مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که رئیس اداره تنظیم امور زندان های افغانستان از عدم آزادی 597 نفر از زندانیان طالبان خبر داده است، منابع نزدیک به طالبان تاکید کردند که در صورت عدم آزادی کامل زندانیان این گروه، وارد مذاکرات بین الافغانی نخواهد شد.

احمد راشد توتاخیل رئیس اداره تنظیم امور زندان های افغانستان گفته بود که این اعضای طالبان به دلیل جرایم جنایی و اخلاقی زندانی شده اند و بعضی از آن ها قاتلانی هستند که قانون اجازه آزادی آن ها را نمی دهد.

براساس توافقنامه آمریکا و طالبان که 10 اسفند سال 1398 بین طالبان و دولت آمریکا به امضا رسید، دولت افغانستان باید به ازای آزادی یکهزار نفر از زندانیانش 5 هزار نفر از زندانیان طالبان را آزاد کند.

دولت افغانستان اعلام می نماید که تا به امروز 4 هزار و 15 زندانی طالبان را آزاد نموده است و طالبان نیز از آزادی 732 نفر توسط این گروه خبر می دهد.

طالبان همیشه آزادی تمام 5 هزار زندانی براساس فهرست ارائه شده این گروه را پیش شرط مذاکرات بین الافغانی دانسته است.

پیش از این نیز یک مذاکره کننده طالبان به دیلی تایمز گفته بود که توافقنامه قطر و نیز توافق برای تبادل 5 هزار زندانی دولت افغانستان با یکهزار زندانی طالبان بین آمریکا و این گروه است و کابل و اتحادیه اروپا حق مداخله درباره آزادی زندانیان را ندارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان شروع مذاکرات بین الافغانی نیز تصریح نموده بود که زمان این گفت وگوها بستگی به آن دارد که آمریکا چه وقت فرایند آزادی زندانیان به جامانده طالبان را تکمیل کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 305

به "اختصاصی، طالبان: مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاصی، طالبان: مذاکرات بین الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید