اسپر از شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اطلاع داد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا گفت براساس توافق انجام شده با طالبان، خروج نیروهای آمریکایی تا 10 روز دیگر از افغانستان شروع می گردد.

اسپر از شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اطلاع داد

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که براساس توافقنامه صلحی که واشنگتن با طالبان امضا نموده، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 10 روز دیگر شروع می گردد.

اسپر تاکید نمود که آمریکا ابتدا سطح نیروهای خود در افغانستان را تا 8 هزار و 600 نفر خواهد رساند و سپس این فرایند را متوقف خواهد نمود تا شرایط را ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه اطلاعی از شروع فیزیکی خروج نیروهای آمریکایی ندارد، تاکید نمود که به فرمانده نیروهای واشنگتن در افغانستان مجوز این اقدام را داده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین درباره اقدام ترکیه در گگرددن مرزهای خود با یونان برای مهاجران سوری که قصد عزیمت به اروپا را دارند، گفت که این اقدام مربوط به آنکارا است.

رییس پنتاگون درخصوص درگیری اخیر میان ترکیه و ارتش سوریه تاکید نمود که آمریکا هیچ حمایت هوایی از آنکارا در این درگیری ها نخواهد نمود.

طالبان روز دوشنبه به رغم امضای توافق صلح با آمریکا، با بیان اینکه مرحله کاهش خشونت خاتمه یافته است خاطرنشان کرد عملیات طالبان علیه نیروهای افغان از سرگرفته شده است .

توافقنامه آمریکا و طالبان دهم اسفند ماه در دوحه امضا شد که براساس آن قرار است تا 14 ماه آینده تمام نیروهای آمریکایی و پیمان ناتو از افغانستان خارج شوند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 22

به "اسپر از شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر از شروع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید