اصول انتخاب رنگ دیوار برای طراحی داخلی فضای اداری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، انتخاب رنگ دیوار برای دکوراسیون به یکی از مهم ترین روش ها برای جلوه دادن به محیط خانه و ایجاد فضای مدرن تبدیل شده است. اولین چیزی که نظر افرادی که به خانه شما وارد می شوند را جلب می نماید دیوارهای خانه شما است، چرا؟ زیرا دیوار ها بیشترین سطح از فضا را به خود اختصاص می دهند بنابراین انتخاب رنگ مناسب اهمیت زیادی دارد و می تواند جلوه خاصی به فضای خانه شما بدهد. برای طراحی داخلی فضای اداری، فضای خانه، … و ایجاد فضایی مدرن با طراحی داخلی لوکس امکان پذیر است. اگر می خواهید دیوارهای خانه خود را نقاشی کنید و برای انتخاب رنگ مناسب اطلاعات کافی ندارید تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا با برترین رنگ برای اتاق های محل کار و زندگی خود و آشنایی با تاثیر رنگ ها بر روحیه افراد آشنا شوید.

اصول انتخاب رنگ دیوار برای طراحی داخلی فضای اداری

برترین رنگ دیوار برای مکان های مختلف

· برترین رنگ برای دیواراتاق نشیمن خانه های کوچک

یکی از چالش برانگیز ترین کارها در دکوراسیون منزل انتخاب برترین رنگ ها برای اتاق های مختلف است که برای این کار می توانید از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید اما در نظر داشته باشید که علاقه شخصی شما بسیار مهم است. برای فضای اتاق نشیمن کوچک می توان با رنگ خاکستری، دیوارها را روشن کنید. رنگ خاکستری باعث می گردد که فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. بعلاوه خاکستری رنگی است که همراه با رنگ سفید فضای مدرن و زیبا القا می نماید.

· برترین رنگ برای دیوار ورودی خانه های کوچک

ورودی خانه بسیار حائز اهمیت است از آنجایی که مهمان ها برای ورود به اتاق پذیرایی و نشیمن باید ابتدا از آنجا عبور نمایند بنابراین انتخاب رنگ هم به همان اندازه مهم است. پیشنهاد ما برای ورودی خانه های کوچک رنگ آبی روشن است.

· برترین رنگ برای آشپزخانه خانه های کوچک

امروزه در دکوراسیون های مدرن بیشتر از رنگ سفید و مشکی همراه با لوازم سیلور استفاده می گردد اما نمی توان این را به عنوان یک اصل برای خانه های مدرن در نظر گرفت. آشپزخانه محلی است که تمام اعضای خانواده در آنجا جمع می شوند و فضایی مشترک بین اعضای خانواده محسوب می گردد بنابراین باید رنگ هایی را انتخاب کرد که مورد علاقه همه افراد خانواده باشد. یکی از رنگ هایی که باعث زیبا تر شدن فضای آشپزخانه می گردد رنگ سفید روشن است. رنگ سفید روشن در کنار رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می گردد و فضایی یک دست می گردد.

· برترین رنگ برای اتاق خواب خانه های کوچک

رنگ های کرمی و عاجی و سفید باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق می گردد پیشنهاد می کنیم که از این رنگ ها برای رنگ کردن دیوارهای اتاق خود بهره ببرید. رنگ خاکستری جزو رنگ هایی است که باعث خستگی چشم نمی گردد و بعلاوه اگر می خواهید به زیبایی و خیره نمایندگی آن بیفزایید می توان آن را با المان های زرد رنگ ست کنید و اگر دیوار یا ستون کوچکی در اتاق خواب داشته باشید می توانید از رنگ زد برای رنگ آمیزی آن بهره ببرید.

اگر می خواهید اتاق خوابی لوکس داشته باشید استفاده از رنگ نقره ایی را به شما پیشنهاد می کنم. از نظر روانشناسی رنگ نقره ایی برای داشتن خوابی آرام و عمیق بسیار مناسب است.

· برترین رنگ برای حمام و سرویس بهداشتی خانه های کوچک

یکی از برترین راه ها برای بزرگ نمایی فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه هواداران استفاده از کاغذ دیواری برای دیوارها دوباره افزایش پیدا نموده و در بسیاری از فضاهای مدرن با استفاده از انواع کاغذهای دیواری طراحی داخلی زیبایی را به وجود می آورند. کاغذ دیواری های طرح دار باعث ایجاد خطای دید می شوند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای حمام و سرویس بهداشتی خواهند شد. استفاده از کاغذ دیواری برای تمام فضای حمام و سرویس بهداشتی باعث می گردد که فضا شلوغ به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد.

اهمیت رنگ دیوار در دکوراسیون

رنگ ها وجود خارجی ندارند و صرفا حاصل واکنش فکر و چشم انسان با امواج الکترومغناطیسی هستند اما آنقدر در زندگی انسان ها مهم هستند که نمی توان از نقش آنها در زندگی انسان ها صرفه نظر کرد. با استفاده خلاقانه از تاثیر نورپردازی و رنگ، طراحی داخلی لوکس و فضایی مناسب می گردد. رنگ و نور دیوار های داخلی تاثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون داخلی منازل دارند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله به اهمیت رنگ دیوار در دکوراسیون پی برده باشید وبا نحوهٔ انتخاب برترین رنگ مناسب برای دیوارهای داخلی منزل و طراحی داخلی فضای اداری آشنا شده باشید. و با استفاده از این اطلاعات محیطی دوست داشتنی برای خود و اطرافیان ایجاد کنید. ممنون که تا خاتمه این مقاله ما را همراهی کردید.

منبع: اتاق
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1342

به "اصول انتخاب رنگ دیوار برای طراحی داخلی فضای اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول انتخاب رنگ دیوار برای طراحی داخلی فضای اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید