اندیشکده، دلایل آسیب پذیری آمریکایی های روستانشین در برابر ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به شرایط نامناسب خدمات درمانی و دسترسی اندک روستانشینان آمریکایی به حمایت های بهداشتی، نوشت: بخاطر مالی که آمریکایی های روستانشین دارند، ظرفیت و توان آن را ندارند که خود را از کووید-19 در امان نگه دارند.

اندیشکده، دلایل آسیب پذیری آمریکایی های روستانشین در برابر ویروس کرونا

اولگبنگا آجلور، اقتصاددان مرکز سیاست اقتصادی اندیشکده مرکز پیشرفت آمریکا و زو ویلینگهام، محقق این اندیشکده، در مقاله ای که در وبسایت این اندیشکده منتشر شد، نوشتند: شیوع ویروس جدید کرونا، سیاستگذاران و مقامات بهداشتی را برآن داشته تا در کوشش شبانه روزی به دنبال یافتن واکسنی برای جلوگیری از گسترش آن باشند. نکته کلیدی در مهار این ویروس این است که مردم با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در سلامت مانده و از تماس با افرادی که احتمالا به این ویروس مبتلا هستند، دور بمانند.

در ادامه این گزارش با اشاره به دستورالعمل های مراکز بهداشتی در دنیا از جمله مراکز کنترل و پیشگیری برای مقابله با این بیماری نوشت: علاوه بر شستن دست ها و لمس نکردن صورت، مردم باید در خانه ها بمانند.

این مقاله با اشاره به ناتوانی بعضی از اقشار آمریکایی برای ماندن در خانه، می افزاید: برای بسیاری از افراد آسیب پذیر، دنبال کردن این دستورالعمل ها یک چاره نیست. یعنی نهادهای بهداشتی دولتی در آمریکا ممکن است مردم را هدایت نمایند تا چگونه با کووید-19 مقابله نمایند اما آنها ظرفیت و ابزار لازم برای این کار را در اختیار مردم قرار نمی دهند.

این اندیشکده تصریح می نماید: برای آمریکایی های روستانشین که دارای بیشترین درصد از اقشار آسیب پذیر به این ویروس هستند، از جمله افراد کهنسال و یا افراد با ناتوانی جسمی، به شدت فاقد این منابع و ظرفیت ها هستند.

بنا بر تاکید کارشناسان، بسیاری از افراد با درآمد پایین در مشاغلی به کار گرفته می شوند که از مزایای درمانی یا مرخصی استعلاجی بی بهره هستند. احتمال این که کارگران مناطق روستایی به مرخصی استعلاجی دسترسی داشته باشند از کارکنان مناطق شهری بسیار کمتر است.

از این رو بسیاری از افراد ممکن است مشغول به کارهای مختلفی باشند و برای آنها ماندن در خانه بخاطر ویروس کرونا از نظر اقتصادی شدنی نیست. بعضی شرکت ها در آمریکا کارکنان خود را ترغیب نموده اند دورکاری نمایند تا از احتمال انتقال بیماری کاسته گردد اما این دورکاری برای افرادی که به اینترنت معتبر و پرسرعت خانگی دسترسی ندارند، میسر نیست. شمار زیادی از دیگر آمریکایی ها نیز مشاغلی دارند که امکان انجام دورکاری ندارد.

با این عوامل بسیاری از کسانی که در مناطق روستایی آمریکا زندگی می نمایند از جمله جوامع رنگین پوست و معلولین، امکان آن را ندارند که بتوانند از راه دور کار نمایند. تقریباً یک سوم از خانوارهای روستانشین فاقد اینترنت خانگی هستند. اگر چه بسیاری، بخش کشاورزی را با کل اقتصاد روستایی در هم آمیخته اند، اما بخش خدماتی بسیاری از کارکنان خود را از مناطق روستایی جذب می نماید و بسیاری از این افراد دارای مشاغل کم درآمد بوده و در بخشهای خدمات آموزشی، بهداشت و غذایی مشغول فعالیت هستند.

احتمال فراوانی وجود دارد که این افراد قادر به دورکاری نباشند ضمن این که توانایی بیکار ماندن را نیز ندارند. بخاطر اقتصادی که آمریکایی های روستانشین دارند، ظرفیت و توان این را ندارند تا خود را از کووید-19 در امان داشته و به زندگی خویش ادامه دهند.

موارد متعدد بسته شدن بیمارستان ها و نهادهای درمانی در مناطق روستایی نیز نقاط ضعف این جوامع را تشدید می نماید حال آن که دیگر نقاط کشور مشغول مقابله با گسترش ویروس هستند. چگونه یک نفر می تواند با کادر حرفه ای درمانی تماس داشته باشد وقتی که تعطیلی بیمارستان این افراد را از حضور در این جوامع دور نموده است.

بنا بر این گزارش، علاوه بر نبود خدمات، آمریکایی های روستانشین به احتمال زیاد فاقد بیمه مناسب و کافی خدمات درمانی هستند. احتمال زیادی وجود دارد که افرادی که در این مناطق هستند، از خدمات درمانی نیز بی بهره باشند چرا که نمی توانند همچون همتایان شهرنشین خود هزینه چنین خدمات درمانی را تامین نمایند.

در انتهای این گزارش توصیه شده است: برای یاری به جوامع آسیب پذیر، سیاستگذاران باید منابع لازم را در اختیار نهادهای موجود در این مناطق برسانند. مراکزی مانند مراکز اجتماعات، مکان های دعا و مدارس. باید دسترسی بدون هزینه آنها به مراکز تشخیص بیماری، درمان و واکسیناسیون فراهم آید. نباید اجازه دهیم دسترسی به ایمنی تنها برای کسانی باشد که توانایی پرداخت هزینه های آن را دارند. همانطور که سیاستگذاران مشغول تدوین طرح های مبارزه با کرونا هستند نباید روستانشینان آمریکا را نادیده بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 37

به "اندیشکده، دلایل آسیب پذیری آمریکایی های روستانشین در برابر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده، دلایل آسیب پذیری آمریکایی های روستانشین در برابر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید