ایران از اثر تحریم ها بر شیوع کرونا به دادگاه بین المللی شکایت کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین المللی در مورد اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت شد.

ایران از اثر تحریم ها بر شیوع کرونا به دادگاه بین المللی شکایت کرد

به گزارش خبرنگاران از مهر، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (شنبه) در بازدید از مؤسسه انستیتو پاستور ایران، مسائل و مسائل حقوقی این مؤسسه را عمدتاّ درحوزه مشخص تکلیف اموال غیر منقول و اراضی تحت مالکیت این موسسه مورد رسیدگی قرار داد.

وی در جریان این بازدید و در تبادل نظر با مسئولین انستیتو پاستور ایران با اشاره به صندلی ارزشمند این مرکز تحقیقاتی و درمانی، اظهارداشت: دوره چهارماهه مواجهه با ویروس کووید 19 نشان داد که نهادهایی مانند انستیتو پاستور ایران از آثار بنیادی و مهمی در حوزه بهداشت و درمان و فراتر از آن از منظر اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی برخوردار هستند و این روزها ارزش این نهاد یکصد ساله، بیش از پیش در اذهان عمومی یادآوری شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: نهادهایی مانند انستیتو پاستو ایران صرفاً جنبه تخصصی ندارند و در روح، اخلاق و فرهنگ جامعه تاثیر گذار بوده وابعاد اجتماعی دارند و این موضوع مسئولیت ما را در رسیدگی به مسائل آن دوچندان می نماید.

جنیدی با تاکید بر اهتمام ویژه معاونت حقوقی رئیس جمهور بر رفع مسائل و مسائل حقوقی چنین نهادهایی اظهارداشت: مواجهه با ویروس کرونا به گونه ای شتابدهنده بود که مسائل اینگونه نهادها را باید در اسرع وقت رفع کنیم و اجازه ندهیم که مسئولین و کارکنان آن بلاتکلیف و سردرگم باشند.

وی با قدردانی از خدمات کادر درمانی و فعالیت های موسسات علمی، تحقیقاتی و درمانی کشور توضیح داد: کاملاً به ارزش و اهمیت کارهای شما واقف هستیم و مطمئن باشید تمام توان خود را برای حمایت و پیگیری مسائل موجود بکار خواهیم گرفت تا به نتیجه برسد. چنان که در مورد مستند سازی و صدور اسناد مالکیت اموال غیر منقول و اراضی شما که مورد احتیاج آزمایشگاه ها و تحقیقات بنیادی شماست، به قید فوریت اقدام و بخش مهمی به نتیجه رسید و بخشی نیز رای توسط کمیسیون مستند سازی صادر و در فرآیند صدور سند مالکیت است.

معاون حقوقی رئیس جمهورهمچنین اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، کوشش همه جانبه ای را شروع کردیم تا حد امکان مسائل و دغدغه های پرسنل و کادر درمانی مراکز پزشکی بویژه در رابطه با قراردادهایشان رفع گردد و دغدغه ای در این زمینه وجود نداشته باشد ضمن اینکه با توجه با تحریم های غیرانسانی و ضد حقوق بشری، با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین المللی در مورد اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت شد.

نهرینی معاون امور حقوقی دولت نیز در این بازدید در سخنانی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای رفع مسائل حقوقی مربوط به املاک انستیتو پاستور ایران گفت: موضوعات مربوط به این موسسه در دستورکارکمیسیون مستند سازی دولت نهاده شد و با اولویت در راستا رسیدگی منتهی به صدور چند رأی برای مستند سازی و صدور سند ماکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و بهره برداری انستیتو پاستور ایران شد.

بر همین مبنا بخشی از املاک مورد نظر مستند سازی و منجر به صدور سند مالکیت تک برگی شد. مصمم هستیم به منظور اجرای آراء و تصمیمات صادره، همه مسائل و موانع اجرایی را رفع نماییم تا ضمن مشخص تکلیف نهایی اسناد مالکیت آن نیز صادر گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 303

به "ایران از اثر تحریم ها بر شیوع کرونا به دادگاه بین المللی شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از اثر تحریم ها بر شیوع کرونا به دادگاه بین المللی شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید