برزیل خواستار ارائه سریع واکسن ضد کرونا از سوی سازمان ملل شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رودریگو پاچکو رئیس سنای برزیل روز آدینه از سازمل ملل خواست با توجه به شرایط اسف بار کشور به دلیل بیماری کرونا ، به وسیله مکانیزم کوواکس واکسن علیه کووید 19 را پیش از زمان موعد ارائه دهد.

برزیل خواستار ارائه سریع واکسن ضد کرونا از سوی سازمان ملل شد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، پاچکو پس از اینکه سنای برزیل یک درخواست برای خواهش از جامعه بین المللی برای اینکه حمایت خود از خرید واکسن برای این کشور را ارائه دهد ، این درخواست را از آنتونیو کوترش دبیر کل سازمان ملل کرد .

برزیل در حالی این تقاضا را انجام داده که در 24 ساعت گذشته ، تقریبا 92 هزار نفر مبتلای جدید و بیش از 3 هزار و 700 فوتی داشت .

رئیس مجلس سنای برزیل در این نامه نوشت :شرایطی که با آن روبرو هستیم ، اسف بار است .داده های تائید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی گواهی می دهد که برزیل با بیش از 12 میلیون مورد تائید شده ابتلا و 300 هزار فوتی و تسریع نگران کننده منحنی سرایت به مرکز جهانی این بیماری همه گیر تبدیل شده است .

پاچکو در این راستا اشاره نمود که سیستم بهداشت برزیل در حد ظرفیت خود واقع شده است ، بیمارستان ها در آستانه سقوط هستند و در حالی که بیماران مبتلا به این بیماری در انتظار بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه می باشند ، پرسنل بهداشت و درمان با کمبود عناصر محافظتی و مایحتاج مانند اکسیژن روبرو هستند .

با درخواست ارائه پیش از موعد واکسن به وسیله کوواکس ، برزیل میخواهد برنامه واکسیناسیون خود را تسریع کند زیرا تا به امروز 8، 23 میلیون دوز را اعمال نموده است . به طور خاص ، تا به امروز 5، 18 میلیون نفر دست کم اولین دوز واکسن را دریافت کردند و 2، 5 میلیون نیز هر دو دوز را دریافت نموده اند .

برزیل بدین وسیله به دنبال راهی برای مقابله با شرایط بحرانی غوطه ور در بیماری کرونا است که تا به امروز 12 میلیون و 839 هزار و 844 نفر را مبتلا و 325 هزار و 284 نفر را کشته است . در این راستا 11 میلیون و 239 هزار و 99 نفر بهبود یافتند .، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 742

به "برزیل خواستار ارائه سریع واکسن ضد کرونا از سوی سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل خواستار ارائه سریع واکسن ضد کرونا از سوی سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید