بیماران کرونایی چند هفته بعد از مرخص شدن از بیمارستان تحت نظر هستند؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رییس اداره پیشگیری از بیماریهای واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مراقبت های ویژه سلامتی برای اطرافیان بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان انجام می گردد تا خانواده فرد دچار شرایط حاد بیماری نشوند.

بیماران کرونایی چند هفته بعد از مرخص شدن از بیمارستان تحت نظر هستند؟

دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه با سرپرست خانوار تماس گرفته می گردد و توضیح حال تمامی افراد خانواده گرفته می گردد به نحوی که افراد در معرض خطر شامل مادر باردار، سالمند و بیماران مزمن یک خانواده شناسایی شوند تا در صورت بروز علایم به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شوند، مطرح نمود: این افراد برای تست های سرپایی پی سی آر به مراکز نمونه گیری معرفی می شوند .

وی با بیان اینکه در صورت بروز علایمی مانند تنگی نفس، تب و سردرد به مراکز جامع خدمات سلامت معرفی می شوند ، بیان نمود: بیماران مرخص شده از بیمارستان نیز تا دو هفته بعد از مرخصی تحت مراقبت های بهداشتی قرار می گیرند.

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه مراقبت های سامانه پرونده الکترونیک سلامت برای بیمار مرخص شده از بیماری دو هفته و برای خانواده ها تا زمان برطرف علایم خطر انجام می گردد، گفت: افرادی که ارتباط نزدیکی با بیمار کرونایی داشتند به صورت رایگان تست پی سی آر در مراکز جامع خدمات سلامت و مراکز بهداشت برای آنها انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 531

به "بیماران کرونایی چند هفته بعد از مرخص شدن از بیمارستان تحت نظر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونایی چند هفته بعد از مرخص شدن از بیمارستان تحت نظر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید