تأئید شناسایی کرونای دلتا پلاس در روسیه، نگرانی از وخامت اوضاع مسکو

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مقامات مسئول روس از ثبت نخستین مورد آلودگی به نوع دلتا پلاس ویروس کرونا خبر داده و با اشاره به کاهش سن مبتلایان به بیماری کووید-19 در روسیه، انجام واکسیناسیون را برای مقابله به این عفونت بسیار ضروری دانستند.

تأئید شناسایی کرونای دلتا پلاس در روسیه، نگرانی از وخامت اوضاع مسکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آنا پاپووا رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه گفت که نخستین مورد از ابتلا به نوع دلتا پلاس ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

وی در نشست شورای هماهنگی در مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا گفت: می خواهم شرح دهم که ما با دقت اخباری که پیش از این درباره ظهور این نوع ویروس منتشر شده بود را آنالیز کردیم و اکنون تأیید می کنیم که نوع دلتا پلاس ویروس کرونا در روسیه مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمار مبتلا خوشبختانه بطور خفیف از این عفونت رنج برده و در حال درمان است، هشدار داد: موارد ابتلا به عفونت کووید-19 در تمامی منطقه ها روسیه افزایش قابل توجهی یافته و طی یکی دو هفته اخیر، این عفونت در میان شهروندان 18 الی 50 سال مشاهده شده است.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو هم در این نشست یادآور شد که موارد آلودگی تازه به عفونت کرونا در مرکز همچنان در سطح بسیار بالا حفظ شده و اندازه بستری مبتلایان افزایش یافته است.

وی گفت: اوضاع در مسکو همچنان بسیار وخیم است، تعداد بیماران تازه تشخیص داده شده همچنان بسیار بالاست و رکورد تازهی برای کل دوره اپیدمی برجای گذاشته شده، تعداد مبتلایان بستری شده هم هر روز در حال افزایش بوده و تعداد تخت های اختصاص یافته برای بیماران کرونایی نزدیک به 15 هزار تخت است که بخش قابل توجهی از آنها را بیماران بدحال تشکیل می دهد.

شهردار مسکو در عین حال ابراز امیدواری کرد که رشد آهنگ واکسیناسیون در مرکز همچنان حفظ گردد. به گفته وی، روزانه در شهر مسکو حدود 87 هزار نفر برای واکسیناسیون ثبت نام می نمایند که بسیار امیدوار نماینده است.

الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالیا که نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با اسم اسپوتنیک-وی را فراوری نموده هم گفت که حدود 90 درصد موارد تازه آلودگی در روسیه، نوع هندی ویروس کروناست. وی تأکید کرد که انجام واکسیناسیون که آنتی بادی بالایی را در خون بدن افراد بوجود می آورد، برای مقابله با دور تازه شیوع بیماری، بسیار لازم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 935

به "تأئید شناسایی کرونای دلتا پلاس در روسیه، نگرانی از وخامت اوضاع مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأئید شناسایی کرونای دلتا پلاس در روسیه، نگرانی از وخامت اوضاع مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید