تاثیر احتمالی استفاده از دهانشویه در جلوگیری از کووید-19

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، محققان به تازگی مدعی شده اند که دهانشویه می تواند قبل از اینکه کروناویروس سلول های انسان را آلوده کند، آن ها را نابود سازد.

تاثیر احتمالی استفاده از دهانشویه در جلوگیری از کووید-19

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، بنا بر ادعای گروهی از محققان، دهانشویه پتانسیل این را دارد که از بدن در برابر بیماری کووید-19 محافظت کند. قبل از اینکه کروناویروس سلول های بدن را آلوده سازد.

کروناویروس ها با لایه های چربی که در برابر برخی مواد شیمیایی آسیب پذیر هستند، پوشیده شده است.

یک تیم از محققان بین المللی می گویند که دهانشویه می تواند بیرونی ترین لایه پوششی ویروس را از بین ببرد و از تکثیر آن در دهان و گلو جلوگیری کند.

محققان می گویند که یک نیاز فوری برای آزمایش مرحله بالینی راجع به تاثیر دهانشویه در جلوگیری از آلودگی کروناویروس وجود دارد.

البته هنوز هیچ شواهد و مدرکی در مرحله بالینی اثربخشی دهانشویه وجود ندارد و سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفته بود که هیچ مدرکی مبنی بر اثربخشی استفاده از دهانشویه در برابر کروناویروس وجود ندارد.

این محققان بین المللی که توسط دانشگاه کاردیف(Cardiff) رهبری شدند، می گویند که اطمینان از اثربخشی شستشوی دهانی نیازمند آزمایش بالینی است.

در این پروژه، علاوه بر محققان دانشگاه کاردیف، محققان دانشگاه های کلرادو، ناتینگهام،اتاوا،بارسلونا و موسسه بابراهام کمبریج حضور دارند.

بنا به گفته این محققان، ترکیبات دهانشویه های دندان از قبیل کلرهگزیدین، ستیل پیریدینیوم کلراید،هیدروژن پراکساید و پوویدون آیوداین این پتانسیل را دارند که از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کنند.

به طور کلی، این مواد شیمیایی باعث اختلال در غشای لیپیدی لایه خارجی ویروس SARS-CoV-2 می شوند که منجر به بیماری کووید-19 می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 202

به "تاثیر احتمالی استفاده از دهانشویه در جلوگیری از کووید-19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر احتمالی استفاده از دهانشویه در جلوگیری از کووید-19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید