تخته گاز آلودگی هوای آبیک در سایه کرونا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/قزوین شاخص آلایندگی هوای آبیک امروز 11 اسفند ماه 175 واحد را نشان می دهد که با این رقم شرایط هوا ناسالم بوده و گروه های پرخطر حتی الامکان باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

تخته گاز آلودگی هوای آبیک در سایه کرونا

از عوامل آلودگی هوا در شهر آبیک می توان به نیروگاه شهید رجایی اشاره کرد که استاندار قزوین در بهمن ماه در نشست با اهالی رسانه اعلام نموده است اگر میزان آلایندگی آبیک از 140 واحد عبور کند نیروگاه تعطیل خواهد شد!

حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر نیروگاه میزان استفاده از مازوت را به میزان 50 درصد کاهش داده است.

وی ادامه داد: آلودگی شهر آبیک به سه دلیل بروز پیدا می کند، علت نخست آن است که آلودگی شهرهای تهران و البرز توسط باد به سمت آبیک منتقل می شود؛ فعالیت معدنی اطراف شهر آبیک یکی از دلایل آلودگی این شهر است. سومین دلیل آلودگی آبیک فعالیت نیروگاه شهید رجایی و استفاده این نیروگاه از سوخت مازوت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اشاره کرد: میزان ذرات آلاینده در دیگر شهرهای استان قابل قبول است و گشت های شبانه در اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل شده تا بر واحدهای معدنی نظارت کنند و در صورت تخلف با آنان برخورد شود.

وی اعلام نمود: توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس کارگروه ماده 11 قانون هوای پاک استان تصمیم گرفته شده در آبیک برای هیچ واحد صنعتی و معدنی پروانه صادر نشود؛ بر اساس این مصوبه پروانه واحدهای معدنی فعال در صورت اتمام زمان پروانه تمدید نخواهد شد.

عباس نژاد شرح داد: توسعه فضای سبز برنامه ویژه ای برای درختکاری در اسفندماه در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن کمربند سبز در دستور کار فرمانداری آبیک قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تشریح کرد: در خصوص احیای تالاب الله آباد نیز باید اعلام کنیم که مطالعات این پروژه در حال انجام است و شرکت آب منطقه ای انتقال آب به این تالاب را با رویکرد محیط زیستی و احیای تالاب در دستور کار خود قرار داده و علاوه بر آن برای تصفیه فاضلاب به صورت بیولوژیک اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 8

به "تخته گاز آلودگی هوای آبیک در سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخته گاز آلودگی هوای آبیک در سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید