ترامپ معترضان را اراذل و اوباش خطاب کرد ، اعزام گارد ملی آمریکا و صدور دستور شلیک مستقیم

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، اندکی پس از آنکه دانلد ترامپ در توییتر خود نوشت با آغاز غارت ها، شلیک ها هم آغاز می گردد، نیروهای پلیس آمریکا در شهر لویی ویل ایالت کنتاکی معترضان را به گلوله بستند و دست کم هفت نفر را زخمی کردند.

ترامپ معترضان را اراذل و اوباش خطاب کرد ، اعزام گارد ملی آمریکا و صدور دستور شلیک مستقیم

به گزارش خبرنگاران، اعتراض ها به قتل وحشتناک جورج فلوید سیاهپوست در مینه سوتا زیر فشار زانوی یک افسر سفیدپوست در سراسر آمریکا به اوج رسیده و در بعضی شهرها به درگیری خشن معترضان با پلیس انجامیده است. هر چند رئیس جمهوری آمریکا پیش تر وعده داده بود یک پرونده و گزارش کامل از این حادثه با همکاری وزارت دادگستری و پلیس فدرال تهیه و قاتل به دست عدالت سپرده می گردد اما با گسترده تر شدن دامنه اعتراض ها لحن او هم عوض شد.

رئیس جمهوری آمریکا در دو توییت پیاپی به درگیری های میان معترضان و پلیس واکنش نشان داد و نوشت: من نمی توانم کنار بایستم و ببینم سر یک شهر عظیم آمریکا مینیاپلیس چه بلایی می آید. آنچه اتفاق افتاده، نشانه ای کامل از فقدان رهبری است. یا جیکوب فری، شهردار بسیار ضعیف شهر تمام توان خود را به کار می گیرد و اوضاع را به کنترل درمی آورد یا من خودم گارد ملی را آنجا می فرستم و کار را به بهترین شکل به خاتمه می رسانم.

توییت دوم ترامپ البته بیشتر شبیه نمک پاشیدن به زخم سیاهپوستانی است که عظیم ترین قربانی نژادپرستی ساختاری پلیس آمریکا هستند. او در متن عجیب و سرشار از خشم خود چنین نوشت: این اراذل و اوباش به یاد و خاطره جورج فلوید بی احترامی می نمایند و من نمی توانم اجازه بدهم این اتفاق بیفتد. همین حالا با فرماندار تیم والز حرف زدم و گفتم که ارتش کاملا در خدمت اوست. هر مسئله ای پیش بیاید، ما وارد می شویم اما بدانید که وقتی غارت ها آغاز گردد، شلیک ها هم آغاز می گردد.

هنوز چند دقیقه از تهدید رئیس جمهوری آمریکا نگذشته بود که تصاویر و ویدئوهایی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا به معترضان در شهر لویی ویل در ایالت کنتاکی در شبکه های اجتماعی منتشر شد. گفته می گردد دست کم هفت نفر از معترضان به قتل جورج فلوید در این شهر هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده اند. از دنور هم خبر می رسد صدای شلیک گلوله به گوش رسیده است.

در بسیاری از شهرهای آمریکا از جمله نیویورک و لس آنجلس حضور خیابانی معترضان به خشونت و درگیری با نیروهای پلیس انجامیده است. فقط در منطقه منهتن در شهر نیویورک دست کم 40 نفر بازداشت شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 219

به "ترامپ معترضان را اراذل و اوباش خطاب کرد ، اعزام گارد ملی آمریکا و صدور دستور شلیک مستقیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ معترضان را اراذل و اوباش خطاب کرد ، اعزام گارد ملی آمریکا و صدور دستور شلیک مستقیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید