تلاش دولت افغانستان برای محدود کردن رسانه ها

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سرپرست دادستانی کل افغانستان با هشدار به رسانه های این کشور گفت: انتشار اخباری که به منافع ملی آسیب بزند جرم است.

تلاش دولت افغانستان برای محدود کردن رسانه ها

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله کلیم سرپرست دادستانی کل افغانستان در نشستی با نام بهبود کیفیت انتشار و قانونمندی فعالیت رسانه ها گفت: براساس قوانین کشور، نشر اکاذیب، شایعات، توطئه، اخبار غیرواقعی و جانبدارانه که به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی دولت و منافع جمعی آسیب بزند، جرم پنداشته شده و با مرتکبان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود که دولت افغانستان نگهبان آزادی بیان است اما براساس قوانین دادستانی مکلف به بررسی تخلفات است و هیچ شخصیت حقیقی و حقیقی در برابر قانون معافیت ندارد.

کلیم ادامه داد که برای جلوگیری از بروز تخطی و جرایم رسانه ای و پیشگیری از نشر محتوای غیرمجاز در رسانه ها، باید سازوکارهای روشنی پیرامون چگونگی اطلاع رسانی و نشر محتوا در رسانه ها ایجاد شود.

سرپرست دادستانی کل افغانستان شرح داد: از رسانه ها می خواهیم تا در نشر و پخش اخبار باید متوجه حساسیت اوضاع و ماهیت جزایی تخطی ها و تخلفات رسانه ای باشند تا عملکردشان، منجر به تخلف نشده و پیگرد و برخورد قانونی را در پی نداشته باشد؛ در غیر اینصورت، ما مکلف به بررسی پرونده ها هستیم و مطابق به قوانین برخورد خواهیم کرد.

به گزارش صبح کابل، این اظهارات با واکنش مسئولان رسانه ای روبرو شده است و آنها سخنان کلیم را تهدید رسانه ها، آزادی بیان و فشار به رسانه ها اعلام کرده اند.

پیش از این هم، احمدضیا سراج رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در نشست محرمانه مجلس این کشور با هشدار به رسانه ها گفته بود: مطبوعات ما، سیاسیون و کارشناسان ما باید متوجه جنگ روانی دشمن باشند. کسانی که با تروریستان ارتباط برقرار می کنند و به نفع آن ها تبلیغات می کنند، با آن ها مثل یک تروریست برخورد می کنیم.

این اظهارات را عارف رحمانی کننده ولایت غزنی در مجلس افغانستان به نقل از رئیس امنیت ملی این کشور توییت کرده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 937

به "تلاش دولت افغانستان برای محدود کردن رسانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دولت افغانستان برای محدود کردن رسانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید