توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط مالی و تجاری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزیر صنایع، تجارت و رفاه اردن در سفری به دمشق با مقامات سوری ملاقات و درباره توسعه روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط مالی و تجاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طارق الحموری وزیر صنایع، تجارت و رفاه اردن در سفری به دمشق با محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه ملاقات و گفت وگو کرد.

دو طرف در این ملاقات بر تمایل مشترک خود برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه و گسترش این روابط در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور تأکید کرد.

در این ملاقات آینده روابط مالی اردن و سوریه و راهکارهای توسعه آن به خصوص در بخش های مهم و دارای اهتمام مشترک آنالیز شد و طرفین درباره پیگیری پرونده های تیم های فنی مربوطه اعم از تجارت کالا، کشاورزی، حمل و نقل و منابع آبی توافق کردند.

طبق گزارش وبگاه اردنی عمون، دو طرف همچنین بر اهمیت برطرف موانع بر سر راه ارتقای سطح روابط دوجانبه و ضرورت اقدام مشترک برای توسعه روابط مالی و تجاری به عنوان رکن اصلی این روابط تأکید کردند.

همچنین در این ملاقات سازوکارهای افزایش حجم مبادلات تجاری در بخش کالاهای صنعتی و زراعی و تقویت همکاری مشترک در زمینه حمل ونقل و منابع آبی آنالیز و جدول زمانی درباره اقدامات مربوط به تضمین پیگیری اجرای توافقات با هماهنگی نهادهای مربوطه تدوین شد.

دو طرف همچنین برگزاری نشست هایی به منظور پیگیری موارد ذکر شده و تشکیل کارگروهی جهت آنالیز جزئیات فنی ویژه جدول زمانی توافق شده را ضروری دانستند.

وزیر اردنی همچنین از همتای سوری خود برای سفر به اردن دعوت به عمل آورد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 25

به "توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط مالی و تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اردن و سوریه برای توسعه روابط مالی و تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید