توافق عربستان و اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن طرف های درگیر در تیگرای

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، عربستان و اتحادیه اروپا توافق کردند، برای نزدیک سازی رویکردها میان طرف های درگیر در اقلیم تیگرای در اتیوپی که گزارش های داخلی و بین المللی متعددی از استمرار موارد نقض حقوق بشر در این منطقه ارائه می شوند، تمام کوشش خود را انجام دهند.

توافق عربستان و اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن طرف های درگیر در تیگرای

با ما سفر کنید و با تور ارزان نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان میزبان پکا هاویستو، فرستاده نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاسی و امنیتی منطقه شاخ آفریقا و وزیر خارجه فنلاند بود.

خبرگزاری واس اعلام نمود: در این ملاقات دو طرف توافق کردند کوشش هایی جهت نزدیک سازی روینمودها میان طرف های درگیر در اقلیم تیگرای و حمایت از تمامی اقدامات منطقه ای و بین المللی در این خصوص انجام دهند.

طبق گزارش واس، هاویستو که سفر منطقه ای خود را با عربستان شروع نموده، در این سفر به دنبال آنالیز مهم ترین تحولات منطقه ای از جمله شرایط انسانی در تیگرای و پیامدهای آن بر منطقه و دنیا است.

درگیری های اقلیم تیگرای میان ارتش فدرال و شبه نظامیان جبهه مردمی آزادسازی تیگرای از چهارم نوامبر گذشته شروع شدند و آدیس آبابا در تاریخ 28 همان ماه کنترل کامل نیروهایش بر این منطقه را اعلام نمود.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی 23 مارس گذشته برای اولین بار وقوع فجایعی علیه غیرنظامیان در درگیری های اقلیم تیگرای را تایید کرد.

سازمان ملل در بیانیه ای مطبوعاتی هشدار داد، شرایط انسانی در تیگرای بی نهایت خطرناک و رو به وخامت است.

دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و نیز دفتر کمیته حقوق بشر اتیوپی 25 مارس گذشته از شروع تحقیقی مشترک درباره نقض های انجام شده در تیگرای خبر دادند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 776

به "توافق عربستان و اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن طرف های درگیر در تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق عربستان و اتحادیه اروپا برای نزدیک کردن طرف های درگیر در تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید