توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودرو سازان تعهد داده اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می تواند بازار را آرام کند، گفت: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی انجام شده، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو

به گزارش ایرنا، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش قیمت های تازه خودرو، اضافه نمود: صنعت خودرو در شرایط مطلوبی به لحاظ بدهی ها و زیان انباشته قرار ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از راه حل ها اصلاح قیمت گذاری بود که این فرایند در ستاد تنظیم بازار انجام شد، ادامه داد:ستاد تنظیم بازار با بعضی افزایش قیمت های پیشنهادی خودروسازان مخالفت کرد و در نهایت تصمیم بر این شد که قیمت گذاری بر اساس ضوابط قبلی شورای رقابت، یعنی افزایش 6 ماهه بر مبنای تورم اعمال گردد.

وی اضافه نمود: دستور ماه قبل رییس جمهور برای لغو افزایش قیمت خودرو به این علت بود که وی تاکید داشت که قیمت گذاری ها باید اصولی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آنالیز های دقیقی انجام شد و حتی مواردی را که افزایش قیمت خارج از ضوابط بود رد کردیم.

فاطمی امین یادآورشد: عدم اصلاح قیمت ها طی 9 ماه گذشته باعث کاهش نقدینگی در صنعت خودرو سازی شده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت های تازه خودرو، گفت: خودرو سازان تعهد داده اند که عرضه هفتگی خودرو داشته باشند که می تواند بازار را آرام کند.

وی اضافه نمود: تصمیم ستاد تنظیم بازار برای نزدیک کردن قیمت تمام شده خودرو به قیمت واقعی تمام شده بود تا بر روی قیمت های بازار هم موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: کسانی که از قبل ثبت نام نموده اند با قیمت روز تحویل خودرو را تحویل می گیرند.

فاطمی امین گفت: البته به خودروسازان اعلام کردیم که با مردم همراهی نموده و در صورت احتیاج، خودرو را با لیزینگ و تخفیف به مردم ارائه دهند تا افزایش قیمت مشتریان را اذیت نکند.

وی اضافه نمود: از سال آینده قطعا قرعه کشی نخواهیم داشت و با برنامه ریزی انجام شده، فاصله میان قیمت کارخانه و بازار کاهش خواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1247

به "توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید