حفاظت از باغ ها مستلزم همسو کردن منافع ذینفعان است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران(پانا) - رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورا در نشست اینستاگرامی انجمن مفاخر معماری ایران با موضوع زندگی و مرگ باغ های تهران ؛ تجربه دهه های هشتاد و نود، سخنرانی کرد.

حفاظت از باغ ها مستلزم همسو کردن منافع ذینفعان است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، اعطا در این سخنرانى از تضاد و تقابل منافع عمومى و منافع خصوصى در دو دهه اخیر در باغات تهران سخن گفت و سیر تحولات قوانین، ضوابط و مقررات را تشریح کرد.

این پژوهشگر حوزه معماری در خلال سخنان خود، با اشاره به مصوبه برج-باغها مطرح کرد: در دوره هاى مختلف تا از اسفند 96، ضوابط و مقررات به تقابل و تضاد میان منافع عمومى و خصوصى دامن زده است اما حفاظت از باغ هاى تهران مستلزم همسو کردن حداکثرى منافع ذینفعان است.

سخنگوى شوراى شهر تهران در این نشست گفت: در ضوابط شیوه مواجهه با باغهای تهران گاه بر منافع عمومى غلبه داشته و گاه منافع خصوصى غالب بوده است و هر دو باعث تخریب باغ شده است.

این سیاستگذار شهرى اضافه نمود: بخش زیادى از ساختمان های بلند در کوچه های کم عرض شمال تهران زاییده مصوبه برج باغ هستند.

این پژوهشگر حوزه معماری گفت: معتقدم مفهوم میراث را علاوه بر میراث فرهنگى باید به میراث طبیعی نیز تعمیم داد و در قوانین و مقررات ادبیات موضوع میراث طبیعى را توسعه داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 568

به "حفاظت از باغ ها مستلزم همسو کردن منافع ذینفعان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از باغ ها مستلزم همسو کردن منافع ذینفعان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید