حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، از آژانس های توریستی که در زمینه ورودی توریست داخلی و خارجی به تبریز فعالیت کنند، حمایت کامل می شود. ورود هر توریست به کشور برابر با اشتغال زائی حداقل سه نفری و ارزآوری است.

حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز

استاندار آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آیین افتتاح اولین کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد توریستی حوزه جوانان کشور، گفت:

در حال حاضر تعداد چهار هزار و 600 آژانس توریستی در کشور فعال است که از این تعداد تنها حدود 40 آژانس در زمینه ورودی توریست به کشور کار می کنند، در حالی که نیاز امروز کشور به توریستآوری است.

فعالیت آژانس های توریستی برای ورود توریست های خارجی بسیار اهمیت دارد. ورود هر توریست به کشور برابر با اشتغال زائی حداقل سه نفری و ارزآوری است و باید آژانس ها فعالیت های خود را به این سمت سوق دهند.

خدابخش رویداد تبریز 2018 و انتخاب این شهر به عنوان مرکز توریستی جهان اسلام را فرصتی بسیار مهم برای توریستپذیری کشور و آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد:

آژانس هایی که در این جهت فعالیت کنند مورد حمایت استانداری آذربایجان شرقی بوده و تمهیدات ویژه ای برای آن ها در نظر گرفته می شود.

وی بابیان اینکه تبریز 2018 موجب رونق کمی و کیفی توریستی در آذربایجان شرقی شده است، افزایش ظرفیت اشتغال هتل های تبریز در نوروز سال جاری از 55 درصد پارسال به 85 درصد را نمونه ای روشن از رونق این صنعت بیان کرد.

خدابخش ادامه داد:

به همین علت مدت اقامت توریستان نوروزی در تبریز نسبت به سال گذشته نیز 40 درصد رشد یافت. وی، حوزه توریستی را مهم و فعالیت در آن را بسیار ظریف و حساس توصیف کرد.باید توجه داشت که 50 درصد تقویت و رشد صنعت توریستی مربوط به مسائل نرم افزاری است که از جزئی ترین مسائل تا مباحث کلی را اعم از نوع برخورد مردم، مهمانداران و پرسنل هتل ها، چینش اتاق ها و سایر مسائل را دربر می گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های مختلف این مجموعه برای رویداد تبریز 2018، گفت:

طی سال جاری تعداد 14 عنوان برنامه و مسابقات مختلف ورزشی در سطح ملی، قاره ای و بین المللی در تبریز برگزار می شود.

ایوب بهتاج اضافه کرد:

برای اولین بار در کشور تبریز میزبان 18 کشور خارجی در رقابت های والیبال قهرمانی آسیا در رده نوجوانان خواهد بود که تیرماه در این شهر برگزار می شود.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1163

به "حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت کامل از آژانس های گردشگرآور به تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید