خبرنگاران اعتبار بازسازی عمارت تخت دریا قلی بیگ کرمان تامین شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تامین اعتبار بازسازی و ساماندهی بنای تاریخی تخت دریا قلی بیگ شهر کرمان اطلاع داد.

خبرنگاران اعتبار بازسازی عمارت تخت دریا قلی بیگ کرمان تامین شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روز دوشنبه ایزنا، فریدون فعالی اضافه نمود: با پیگیری به عمل آمده اعتبار مورد احتیاج برای بازسازی و ساماندهی بنای تخت دریا قلی بیگ کرمان از محل منابع ملی تامین شده است.

وی توضیح داد: پس از طی تشریفات قانونی و انتخاب پیمانکار، بازسازی این بنا به زودی شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید نمود: با راه اندازی کارگاه بازسازیی، اقداماتی در مورد اعطای کاربری مناسب به بنای مذکور نیز انجام می گردد.

وی ادامه داد: با احیا این بنای تاریخی علاوه بر استفاده از ظرفیت گردشگری آن در آینده شاهد تکرار آسیب های انسانی در این بنا نخواهیم بود.

فعالی گفت: در پروژه مذکور بازسازی کف سازی آسیب دیده، پشت بام و لایه برداری و اندود مجدد بدنه های داخلی و کاربندی ها و همچنین نصب درب های ورودی پیش بینی شده است.

عمارت تخت درگاه قلی بیگ در جنوب شرقی شهر کرمان واقع شده و مقبره رییس ایل افشار و از امرای کرمان به نام قلی بیگ در دوره صفویه است.

طی روزهای گذشته عکس های متعددی از شرایط نابسامان، خراب ها و اقامت افراد معتاد در این بنای تاریخی در فضای مجازی منتشر شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 507

به "خبرنگاران اعتبار بازسازی عمارت تخت دریا قلی بیگ کرمان تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتبار بازسازی عمارت تخت دریا قلی بیگ کرمان تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید