خبرنگاران بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خرم آباد- خبرنگاران - برخلاف عده ای که برای پیشگیری از بیماری کرونا نکات بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت می کنند اما در این میان هستند کسانی که با بی توجهی و برخی نیز با وسواس شدید به خود و دیگران آسیب وارد می کنند.

خبرنگاران بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا

به محض مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، بحث مراقبت های فردی و اجتماعی در پیشگیری از شیوع این ویروس بالا گرفت و بیشتر افراد جامعه با توجه به توصیه های پزشکی می کوشند که خطر ابتلا به این ویروس را از خود و خانواده هایشان دور کنند.

اما در این بین هستند افرادیکه خطر شیوع این بیماری و لزوم بکارگیری مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی را جدی نگرفته و اعتقاد دارند که اگر بنا باشد مبتلا شوند، این مراقبت ها تاثیر چندانی ندارد.

با نگاهی اجمالی در خیابان های شهر می توان خیل کثیری از این افراد را مشاهده کرد، برخی بدون رعایت نکات بهداشتی همچون حفظ فاصله از فرد مقابل، در حال خرید و صحبت با یکدیگر هستند، یکی عطسه می کند بی آنکه حتی با استفاده از یک دستمال به حفظ سلامت دیگران بها دهد، آن یکی در حال سرفه و همزمان در صف خودپرداز بدون استفاده از دستکش یکبار مصرف است.

والدینی که بدون توجه به اینکه تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت بچه ها آنها است اما در حال قدم زدن در خیابان با بچه ها خود بدون رعایت توصیه های بهداشتی هستند.

یکی از قشرهایی که بیشترین سر و کار را با تمامی افراد جامعه دارند، رانندگان مسافرکشی هستند که این روزها در جدال با پیشگیری از ویروس کرونا، برای درآوردن مخارج زندگی خود مجبور به حضور در خیابان ها هستند.

شاید شما هم دیده باشید مسافرکش هایی که ماسک بر صورت زده اما کماکان پول های کثیفی که بیشترین منبع آلودگی هستند را بدون توجه با دست می گیرند، در جیب می گذارند و به مسافر بعدی تحویل می دهند.

اینگونه افراد حتی اگر مبتلا به این ویروس نباشند می توانند بیشترین نقش را در گسترش آن داشته باشند چرا که با جدی نگرفتن توصیه های پزشکی و عدم بکار گیری مراقبت های بهداشتی لازم باعث سرعت در انتشار آن می شوند.

بازار خرید انواع شوینده ها و ضدعفونی کننده های بهشداشتی آنقدر داغ شده که برخی از شهروندان بدون توجه به سلامت دیگران اقدام به خریدهای انبوه می کنند و می پندارند که اگر ضدعفونی کننده های بیشتری خریداری کنند از بلایای این ویروس در امان خواهند بود.

متاسفانه اینگونه افراد تنها منفعت خود را در نظر می گیرند و به سایر افراد جامعه نمی اندیشند برخی خانوادهها هستند که چند ها اسپری ضدعفونی کننده و ژل را تهیه کرده وبرخی پیروز به خرید حتی یک ژل ضدعفونی هم نشده اند.

بیایید در شرایط پیش آمده به همه افراد جامعه بیندیشیم، با توجه به قدرت فراگیری و شیوع این ویروس، بهتر است این موضوع را در نظر بگیریم که ریشه کنی این بیماری در جامعه در گرو پیشگیری نکات بهداشتی در همه افراد است.

یادمان باشد که تنها با درک و همدلی می توانیم از این شرایط سخت همچون بحران های پیش آمده عبور کنیم.

بنا بر آمارهای اعلام شده از دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا به امروز 6 نفر در این استان به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که از این تعداد یک بیمار مبتلا به سرطان فوت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 14

به "خبرنگاران بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی توجهی و وسواس، دو روی سکه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید