خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه به شکایت کانادا در خصوص هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بعضی گزارش های منتشره در مورد هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد.

خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه به شکایت کانادا در خصوص هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده اظهارداشت: در اخبار رسانه ای از موضوع تسلیم شکایتی از کانادا به وزارت امور خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی اطلاع پیدا کردیم. بدیهی است وزارت امور خارجه نه چنین چیزی دریافت نموده و نه دریافت خواهد نمود.

وی اضافه کرد: فارغ از اینکه آیا این گزارش منتشره درست است و یا خیر، هر فرد آگاهی به مقدمات حقوق بین الملل می داند که دادگاه کانادایی هیچ صلاحیتی در خصوص اتفاقی که خارج از حوزه قضایی آن اتفاق افتاده ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: این پرونده در دو راستا مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضایی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.

خطیب زاده گفت: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون های بین المللی پذیرفته شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیاتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهارداشت: در داخل ایران نیز این پرونده توسط محکمه ذی صلاحیت در حال رسیدگی است و بدیهی است هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی، شکایتی دارد می تواند به آن مراجعه کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در انتها تاکید نمود: دولت کانادا اگر واقعا میخواهد به خانواده های داغدار این حادثه یاری کند باید از این نمایش ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 322

به "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه به شکایت کانادا در خصوص هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه به شکایت کانادا در خصوص هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید