خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان : با تصمیم مردم کناره گیری می کنم

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر ارمنستان به دنبال گسترش فشار مخالفان و معترضان، شامگاه آدینه گفت که با تصمیم مردم آماده استعفا و کناره گیری هستم.

خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان : با تصمیم مردم کناره گیری می کنم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از اسپوتنیک، نیکول پاشینیان در پیامی در فیس بوک نوشت: من با تصمیم مردم آماده ترک پست نخست وزیری هستم.

وی اضافه نمود: من همچنین آماده هستم که در صورت دریافت تأیید حکم مردمی، راهنمایی ارمنستان را در این شرایط سخت ادامه دهم.

هفته گذشته هزاران نفر از معترضان ارمنستانی بار دیگر در خیابان های ایروان پایتخت حضور یافته و خواهان استعفای پاشینیان شدند که به نظر می رسد که درصدد عقب نشینی از خواسته های خود و خاتمه اعتراضات نیستند.

حصول توافق نامه جدید آتش بس در قره باغ میان ایروان- باکو با میانجی گری روسیه، مردم را به خیابان کشانده و مخالفان پاشینیان اعلام کردند که نخست وزیر این کشور نباید این توافق نامه را امضا می کرد.

درگیری ها در قره باغ 10 نوامبر (20 آبان) با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان خاتمه یافت. حصول این توافقنامه امیدواری زیادی را برای توقف کامل درگیری ها و برقراری آتش بس تمام عیار در منطقه قفقاز ایجاد کرد و به دنبال آن تحولات جدیدی در این دو کشور رخ داد.

جمهوری آذربایجان این توافقنامه را پیروزی عظیم دانسته و در خیابان جشن برپا کردند اما در ارمنستان معترضان نسبت به امضای دولت ایروان پای این توافق ناراضی بوده و این موجب بروز سلسله اعتراض هایی علیه پاشینیان نخست وزیر این کشور شد.

پاشینیان در حالی با اعتراض های مخالفان در ارمنستان روبرو است که در سوی دیگر مناقشه بلاتکلیف قره باغ همچنان برای وی یک چالش کاری محسوب می گردد. اواخر آذر نیز به دنبال نقض توافق آتش بس در قره باغ و اتهام زنی طرفین درگیر در خصوص از سرگیری حملات، نگرانی هایی را در آغاز جنگ در این منطقه مورد مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 549

به "خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان : با تصمیم مردم کناره گیری می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر ارمنستان : با تصمیم مردم کناره گیری می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید