خبرنگاران 510 میلیارد ریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، گناباد- خبرنگاران- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از پرداخت 510 میلیارد ریال تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا در این بخش استان اطلاع داد.

خبرنگاران 510 میلیارد ریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری خراسان رضوی پرداخت شد

برای سفر با تور ارزان لحظه آخری پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

یوسف بیدخوری عصر دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 2 اقامتگاه بومگردی در گناباد به خبرنگار خبرنگاران گفت: از مجموع سه هزار میلیارد ریال تسهیلات که برای پرداخت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری خراسان رضوی در نظر گرفته شده است تا به امروز برای پرداخت یک هزار و 40 میلیارد ریال در بانکها پرونده تشکیل شده و 510 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: به ازای هر نفر شاغل بیمه شده در اماکن گردشگری و اقامتی خراسان رضوی 160 میلیون ریال تسهیلات با سود 12 درصد و به شاغلین بیمه نشده نیز 60 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: بخش گردشگری نسبت به سایر بخشها بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شده و در مجموع 24 هزار و 700 میلیارد ریال خسارت به این بخش در استان وارد شده است.

وی گفت: برای کاهش شیوع ویروس کرونا تمامی پروازهای خارجی متوقف و پرواز از سایر شهرها و استانها به مقصد مشهد هم محدود شد و با کاهش سفر مسافران و گردشگران، اقامت در واحدهای اقامتی و گردشگری هم بسیار کاهش یافت که موجب لطمه بسیار به گردشگری استان از جمله مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور با برخورداری نیمی از هتل ها و اقامتگاه های کشور شد.

بیدخوری اضافه نمود: شهرستان گناباد با جاذبه های خاص خود از ظرفیت های بسیار در بخش گردشگری برخوردار می باشد که از جمله آنها غذاهای سنتی است که به نحو مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

وی شعار سازمان جهانی گردشگری طی سالجاری را گردشگری و توسعه روستایی ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت های مناطق روستایی استان خراسان رضوی از جمله غذاهای سنتی و اقامتگاه های بومگردی، استفاده مناسب از آنها می تواند گام موثری در جهت توسعه و رونق مالی استان باشد.

در این مراسم اقامتگاه های بومگردی گل بی بی و قصبه شهر در شهر بیدخت و روستای بهاباد شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این اقامتگاه ها در مجموع هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

پنجم لغایت یازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.

از مجموع بیش از 2 هزار و 700 واحد تاسیسات گردشگری در استان خراسان رضوی یک هزار و 100 واحد را واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر تشکیل می دهند.

360 رشته صنایع دستی در ایران فعال است که 90 رشته از این تعداد در خراسان رضوی وجود دارد. هم اکنون حدود 20 هزار نفر در این استان از محل فراوری و فروش صنایع دستی ارتزاق می نمایند و هشت هزار و 400 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی در این استان فعالیت دارند.

از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد نیز 148 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از صندلی خاصی برخوردار است و از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد 60 اثر سابقه چند هزار ساله دارد. علاوه بر آن 12 آیین سنتی گناباد هم در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 426

به "خبرنگاران 510 میلیارد ریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری خراسان رضوی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 510 میلیارد ریال به آسیبب دیدگان بخش گردشگری خراسان رضوی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید