خستگی از واکسن شرایط برای موج چهارم کرونا در آلمان را مناسب نموده است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خستگی از واکسیناسیون و کاهش تمایل برای تزریق واکسن سبب شده شرایط برای شیوع موج چهارم کرونا در آلمان مساعدتر گردد.

خستگی از واکسن شرایط برای موج چهارم کرونا در آلمان را مناسب نموده است

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه پاسایر نویه پرسه در مطلبی نوشت: موج چهارم کرونا در کشور آلمان بخصوص تعداد مبتلایان به این بیماری در بین جوانان را افزایش می دهد.

بر اساس آخرین گزارش هفتگی انستیتو رابرت کخ آلمان این بیماری بخصوص در گروه های سنی میانسال در حال افزایش است. هم زمان خستگی از واکسیناسیون و کاهش تمایل به تزریق واکسن در بین شهفرایندان آلمانی رو به افزایش است. نسبت شهفرایندان آلمانی واکسینه شده نسبت به هفته قبل (59 درصد) به آرامی افزایش پیدا نموده و به 61 درصد رسیده است.

از خاتمه جولای تا اواخر آگوست نرخ واکسیناسیون در این کشور تنها حدود 10 درصد افزایش پیدا نموده است که کمترین نرخ رشد واکسن در ماه های تابستان محسوب می گردد. در واقع نرخ واکسیناسیون در آلمان به مقداری که انستیتو رابرت کخ آلمان در ماه جولای به اسم مطلوب ارزیابی می کرد نزدیک نیست.

بر اساس ارزیابی این نهاد بهداشتی در آلمان باید حداقل 85 درصد 12 تا 59 ساله ها و 90 درصد افراد بالای 60 سال کاملا علیه کرونا واکسینه شوند تا خطر یک موج چهارم کرونا با فشار بالا بر بخش های مراقبت های ویژه در پاییز و زمستان مرتفع گردد.

کریستین دروستن، از ویروس شناسان برجسته آلمانی هم مقدار واکسیناسیون فعلی درکشورش را کافی ندانسته و اعلام نموده که با این نرخ واکسیناسیون ما نمی توانیم وارد پاییز شویم.

رابرت کخ آلمان در حال حاضر نرخ ابتلای بالایی را در گروه سنی بین 5 تا 44 سال ثبت نموده است. نرخ ابتلای نو به کرونا بین 172 تا 182 مورد به ازای هر 100 هزار نفر در گروه سنی بین 10 تا 19 سال گزارش شده است. البته تعداد شیوع های گزارش شده در مهد کودک ها و مدارس هم در سطح پایینی است.

بر اساس گزارش نهادهای بهداشتی در آلمان بیشتر بزرگسالان بین 35 تا 59 سال با ابتلا به کووید 19 به بیمارستان ها مراجعه می نمایند. بیشتر آن ها واکسینه نشده اند. تعداد مرگ های کرونایی از اوایل آگوست هم در این کشور فرایند افزایشی داشته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از افزایش نرخ مبتلایان نو هفتگی در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 80.2 اطلاع داد و اعلام نمود که در عرض 24 ساعت 14251 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 45 نفر هم در این مدت دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در آلمان 3983983 نفر به کرونا مبتلا شده و 92794 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 982

به "خستگی از واکسن شرایط برای موج چهارم کرونا در آلمان را مناسب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خستگی از واکسن شرایط برای موج چهارم کرونا در آلمان را مناسب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید