دور جدید مذاکرات صلح لیبی در مراکش از امروز

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزارت خارجه مراکش از برگزاری دور جدید رایزنی های صلح لیبی میان هیئت های شورای عالی دولت لیبی و مجلس شرق این کشور طی امروز (دوشنبه) در شهر طنجه اطلاع داد.

دور جدید مذاکرات صلح لیبی در مراکش از امروز

یک مقام در وزارت خارجه مراکش در گفت وگو با آناتولی اعلام نمود که دور چهارم گفت وگوهای صلح لیبی امروز میان هیئت های مجلس شرق لیبی و شورای عالی دولت لیبی در شهر طنجه شروع می گردد.

این مقام مراکشی درباره برنامه این گفت وگوها گفت: در این جلسه معیارهای انتخاب متصدیان پست های اصلی دولت، تحولات لیبی و خروجی های گفت وگوی سیاسی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

طبق گفته این منبع، احتمال داده می گردد اعضای مجلس لیبی در طرابلس نیز در این دور از گفت وگوها شرکت نمایند.

به همین دلیل، محمد حنیش، عضو مجلس لیبی در طرابلس به آناتولی گفت که نمایندگان مجلس طرابلس از طرف مراکش برای شرکت در گفت وگوهای طنجه دعوت شده اند.

وی از ایفای نقش مراکش برای حل و فصل بحران لیبی و انتها دادن به اختلافات میان گروه های این کشور تشکر و قدر دانی کرد.

مراکش پیش از این میزبان سه دور گفت وگو میان طرف های درگیر در لیبی بوده است و آخرین دور از این رایزنی ها یکشنبه به انتها رسید و طرفین بر سر کنار گذاشتن اختلافات و برگزاری نشست مشترک مجلس های شرق و غرب لیبی در شهر غدامس توافق کردند.

سال ها است نهادهای قانون گذار و اجرایی لیبی دو بخش شده اند و همین مساله باعث شکل گیری درگیری مسلحانه ای در این کشور شده که علاوه بر ویرانی گسترده این کشور و خسارات اقتصادی عظیم، جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 546

به "دور جدید مذاکرات صلح لیبی در مراکش از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدید مذاکرات صلح لیبی در مراکش از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید