رئیس جمهور چین خواهان آمادگی ارتش شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس جمهور چین در جریان یک نشست پارلمانی عنوان نمود ارتش این کشور باید برای مقابله با شرایط امنیتی ناپایدار مقابل کشورهای دیگر، آمادگی داشته باشد.

رئیس جمهور چین خواهان آمادگی ارتش شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در جریان نشستی که در آن نمایندگان نیروهای مسلح این کشور حضور داشتند اظهار کرد: شرایط امنیتی فعلی کشور ما هم اکنون ناپایدار و نامطمئن است.

وی اظهار کرد: کلیت ارتش باید در رابطه بین ایجاد ظرفیت و آمادگی رزمی هماهنگی ایجاد کند، برای پاسخ به مجموعه ای از شرایطهای سخت و پیچیده در هر زمان آماده باشد، قاطعانه از امنیت، منافع توسعه ای و حاکمیت ملی حراست کند و به حمایت قاطع از ساخت فراگیر یک کشور سوسیالیستی مدرن بپردازد.

این اظهارات رئیس جمهور چین بعد از آن مطرح می گردد که ژنرال وی فنگهه، وزیر دفاع چین روز شنبه خواهان تقویت آمادگی رزمی در ارتش چین شده و تاکید نمود، امنیت ملی چین وارد یک مرحله با ریسک بالا شده است.

او گفت: ما با وظایف فزاینده ای در حوزه دفاع ملی مواجهیم ... و ما باید به صورت جامعی آموزش و آمادگی نظامی برای جنگ را با هدف افزایش قابلیتهای راهبردی و غلبه بر دشمنان قدرتمند بهبود بخشیم.

چند روز پیش وانگ یی، وزیر خارجه چین هم از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا سیاستهای دولت سابق متعلق به دونالد ترامپ در قبال تایوان را لغو کند.

وانگ همچنین از بایدن خواست تا اقدامات خطرناک دولت قبلی در عبور از خط قرمز و بازی با آتش را تغییر دهد و همچنین گفت: ما از دولت جدید آمریکا می خواهیم تا کاملا حساسیت بالای مساله تایوان را درک کند.

چندی پیش به دنبال سفر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به تایوان تنشهای بین چین و آمریکا هر چه بیشتر تشدید شد. این عالی رتبه ترین مقام کابینه آمریکا از زمان قطع رسمی روابط دیپماتیک واشنگتن و تایپه در 1979 تا کنون بوده که به تایوان سفر نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 731

به "رئیس جمهور چین خواهان آمادگی ارتش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خواهان آمادگی ارتش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید