رام قطار ملی با حضور 30 شرکت دانش بنیان فراوری می گردد ، عرضه به بازار تا سرانجام سال

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت که تا سرانجام سال یک رام قطار فراوری داخل روی ریل مترو قرار خواهد گرفت.

رام قطار ملی با حضور 30 شرکت دانش بنیان فراوری می گردد ، عرضه به بازار تا سرانجام سال

سفری هیجان انگیز در انتظار شماست، با تور نمایشگاه ساختمان تورنتو بهترین ها را تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری امروز 20 مرداد ماه در مراسم رونمایی از دستاورد های طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به صورت مجازی برگزار گردید، با بیان این که تیر ماه سال گذشته پروژه ساخت قطار ملی با شهرداری تهران نهایی شده است؛ گفت: برای این پروژه 20 الی 30 شرکت دانش بنیان به کار گرفته شدند و الان یک واگن نهایی شده داریم، ولی امید است تا انتها سال بتوانیم یک رام قطار فراوری ملی را عرضه کنیم.

وی با بیان این که از 26 درصد به 85 درصد در داخلی سازی رسیدیم که گام بزرگی است؛ اضافه کرد: امیدواریم از این فرایند حمایت گردد تا بتوانیم با استفاده از فراوریات داخلی از جوان ایرانی حمایت کنیم.

معاون علمی رییس جمهوری با اشاره به کوشش های اجرا شده از سوی جهاد دانشگاهی برای داخلی سازی قطعات مترو، گفت: کوشش ها نشان می دهد که اگر بخواهیم، می توانیم به موفقیت برسیم و به نظرم برای به حرکت درآورن این اکوسیستم باید یک اراده کلی داشته باشیم.

ستاری با بیان این که یادمان نرود یک زمانی سرعتمان را برای استفاده از فراوریات داخلی از دست داده بودیم؛ توضیح داد: حالا با حضور شرکت های دانش بنیان توانستیم به شکوفایی برسیم و امیدواریم یک رام قطار ساخت داخل به زودی روی ریل برود که قطعا این قطار هیچ چیزی از سایر قطار ها کم ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 380

به "رام قطار ملی با حضور 30 شرکت دانش بنیان فراوری می گردد ، عرضه به بازار تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رام قطار ملی با حضور 30 شرکت دانش بنیان فراوری می گردد ، عرضه به بازار تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید