رویکرد بایدن در قبال روابط آمریکا-چین

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سخنگوی کاخ سفید بر این باور است که ایالات متحده در یک رقابت جدی با چین است و رئیس جمهور آمریکا خواهان یک رویکرد همراه با صبر در قبال پکن خواهد بود.

رویکرد بایدن در قبال روابط آمریکا-چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده در یک رقابت جدی با چین است و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهان یک رویکرد همراه با صبر در روابط با چین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز دوشنبه در اظهاراتی در نشست مجازی مجمع دنیای اقتصاد از رهبران دنیا خواست تا هماهنگی در سیاست کلان مالی را تقویت نموده و نقش گروه 20 را در اداره راهنمایی اقتصاد دنیای افزایش دهند.

ساکی اضافه کرد: درخواست رئیس جمهور چین موجب تغییر موضع راهبردی دولت بایدن در قبال پکن نخواهد شد. چیزی که طی سال های اخیر مشاهده نموده ایم، این است که چین در داخل اقتدارگرتر و در خارج تهاجمی تر شده و چین اکنون امنیت، رفاه و ارزش های ما را به چالش کشیده است. ما می خواهیم با چین با نوعی صبر راهبردی برخورد کنیم.

ساکی گفت: کاخ سفید همراه با جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره و همین طور متحدان و شرکای بین المللی درباره این مساله طی هفته های آینده تعامل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 661

به "رویکرد بایدن در قبال روابط آمریکا-چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد بایدن در قبال روابط آمریکا-چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید