زلنسکی دعوت برای دیدار با پوتین در مسکو را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از کی یف پست، الکسی رزنیکوف معاون نخست وزیر اوکراین و معاون سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور در گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس، پیشنهاد اخیر رئیس جمهور روسیه برای ملاقات با همتای اوکراینی خود در مسکو را رد کرد.

زلنسکی دعوت برای دیدار با پوتین در مسکو را رد کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رزنیکوف توضیح داد: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نمی تواند دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود را برای مذاکره در مسکو بپذیرد. رئیس جمهور اوکراین نمی تواند در هنگام جنگ به پایتخت کشوری برود و با شخصی که نماینده کشور دشمن است ملاقات کند.

رزنیکوف پیشنهاد پوتین برای ملاقات با زلنسکی در مسکو را عجیب خواند و اضافه نمود: چنین ملاقاتی باید در چارچوب گروه نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برگزار گردد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به دعوت همتای اوکراینی خود برای ملاقات در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین، از وی برای ملاقات در مسکو دعوت نموده بود.

گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس از نمایندگان روسیه، اوکراین و جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک تشکیل یافته و تا به امروز چندین دور مذاکرات در چارچوب آن در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 828

به "زلنسکی دعوت برای دیدار با پوتین در مسکو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی دعوت برای دیدار با پوتین در مسکو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید