سال 98 تا رویارویی نظامی با آمریکایی ها پیش رفتیم، افزایش سالانه 5 درصدی خودکشی در کشور خبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: دو سال گذشته سال های سختی برای ما بودند و به حدی که سال 98 تا رویارویی نظامی مستقیم با آمریکا پیش رفتیم.

سال 98 تا رویارویی نظامی با آمریکایی ها پیش رفتیم، افزایش سالانه 5 درصدی خودکشی در کشور خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در نشست خبری که امروز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه امسال در سالن همایش های پیامبر اعظم. ص. وزارت کشور برگزار گردید، اظهار کرد: دو سال گذشته سال های سختی برای ما بودند و به حدی که سال 98 تا رویارویی نظامی مستقیم با آمریکا پیش رفتیم.

وی توضیح داد: در حوزه خودکشی ظرف چند سال گذشته با فرایند صعودی روبرو بودیم و طی 6 تا 7 سال گذشته با رشد 5 درصدی آمار خودکشی ها در کشور روبرو بودیم

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی افزود: در مورد معضل خودکشی با تغییر در سن خودکشی روبرو بودیم و افزایش خودکشی های زیر 18 سال و بالای 60 سال روبرو بودیم.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در ادامه گفت: از سال 89 تا 98 با کاهش سالانه 5 الی 6 درصد ازدواج روبرو بودیم و بر اساس شواهد احتمالا در سال 99 با کاهش ازدواج روبرو نخواهیم بود و ممکن است میزان ازدواج ها تا انتها امسال افزایش پیدا کند.

رستم وندی درباره اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادران ایرانی گفت: این قانون تصویب شده و هم اکنو نیز اجرا می گردد اما صحبت به آثار این اتفاق نیازمند گذر زمان بیشتری است و البته باید بگویم که این قانون برخلاف نظر مخالفان آن باید اجرا گردد.

وی افزود: در دهه فعلی از سال 90 تا کنون با کاهش درباره انضباط اجتماعی گفت: 23 درصدی فوت شدگان در تصادف 23روبرو بودیم و جرمی مثل قتل نیز در دهه 90 با کاهش 10 درصدی روبرو بوده است و انضباط اجتماعی نیز با وجود افزایش جمعیت خوب بوده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی توضیح داد: مشکل اصلی ما در حوزه مربوط به جمعیت مهاجرت و ایجاد سکونتگاههای غیررسمی بوده و به دلیل کمبود نیازهای اولیه و وجود فقر آسیب پذیری حاشیه نشین ها بیشتر شده است و برای استقرار جمعیت روستایی در مبدا و عدم مهاجرت آن ها باید برنامه ریزی کنیم.

رستم وندی افزود: از جمله اقدامات مهم در سالهای اخیر تاسیس دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی بوده است که از سه سال پیش با همکاری وزارت راه در بیش از 1 هزار و 50 محله حاشیه نشین در کشور این دفاتر مشغول به کار و ارائه خدمات شده اند و در حال حاضر در 235 محله حاشیه نشین خدمات اجتماعی مناسبی را ارائه می دهند.

رستم وندی یادآور شد: طی سه سال 3 هزار و 819 مدرسه در محلات حاشیه نشین تجهیز و تعمیر شده 302و مرکز فنی و حرفه ای در این محلات تجهیز شده و 878 مرکز خدمات بهزیستی در این محلات تجهیز شده و همچنین میتوان به احداث و فعالیت 195 کتابخانه و 506 سالن ورزشی و زمین چمن و 419 پارک ایجاد و 357 مرکز سلامت و تجهیز آن ها اشاره نمود.

وی با اشاره به مناطق حاشیه نشین گفت: این مناطق مسکن های غیر استانداردی را در بر می گیرد که شامل سکونتگاه غیر رسمی و حاشیه شهرها که براساس مطالعات اجرا شده حدود 11 میلیون نفر ساکن این مناطق هستند مسکن های بد و غیر استاندارد داخل شهر می گردد که با عنوان بافت فرسوده و بافت تاریخی از آن ها یاد می گردد که در حال حاضر 8 میلیون نفر در این نوع بافت سکونت دارند و در مجموع 19 میلیون نفر ساکن این محلات هستند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی از کاهش 25 درصدی جمعیت کیفری کشور نام برد و گفت: از سال 90 تا کنون جمعیت کیفری یعنی جمعیت زندانیان با کاهش ربرو بوده و این کاهش به دنبال سیاست حبس زدایی یا جایگزین کردن مجازات حبس ایجاد شده است.

رستم وندی گفت: در 5 الی 6 سال اخیر میزان طلاق در 175 هزار طلاق ثابت مانده و این در حالی است که در سال 96 آمار 180 هزار نفری از طلاق ثبت شده و در مجموع در 3 تا 4 سال اخیر تعداد طلاق در کشور در ثبت 175 هزار طلاق ثابت مانده است.

وی در مورد فعالیت سامانه تصمیم یادآور شد: در سطول 3 سال گذشته، میزان مراجعه به سامانه بیش از 250 هزار بوده است و این زوج ها قبل از انجام طلاق به روانشناس ارجاع داده شده و از اثرات این سامانه صلح و سازش 15 درصد زوجینی بوده است که به سامانه مراجعه نموده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 717

به "سال 98 تا رویارویی نظامی با آمریکایی ها پیش رفتیم، افزایش سالانه 5 درصدی خودکشی در کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 98 تا رویارویی نظامی با آمریکایی ها پیش رفتیم، افزایش سالانه 5 درصدی خودکشی در کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید