شناسایی فردی با مالکیت 195 واحد مسکونی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه واحد های خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است از شناسایی فردی با مالکیت 195 واحد در تهران اطلاع داد.

شناسایی فردی با مالکیت 195 واحد مسکونی

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، پروانه اصلانی در مورد شناسایی خانه های خالی اضافه نمود: واحد های خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شناسایی خانه های خالی و میزان مالکیت در تهران و استان ها در حال اجرا است، گفت: به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با 195 واحد و نهادی با یک هزار واحد، شناسایی شده است.

وی درباره آخرین شرایط بهره برداری از سامانه املاک و اسکان، شرح داد: این سامانه راه اندازی شده است و وزارت راه و شهرسازی هم اکنون از سامانه استفاده می نماید. به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، عملیات اجرایی آن را شروع نموده و در آیینی عملکرد و ویژگی های سامانه و خروجی هایی که از سامانه به دست می آید را برای مردم تشریح کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرساز با بیان اینکه سیاست وزارت راه این است تا برای احتکار و سوداگری مالیات اخذ کند، گفت: احتکار مسکن، عملی ناپسند است و با آن برخورد می گردد. هیچ خانه خالی نباید وجود داشته باشد و ضروری است تا فورا خانه های خالی به بازار مسکن عرضه گردد.

اصلانی تاکید نمود: کسانی که احتکار و سوداگری می نمایند دو راه پیش رو دارند. یا باید واحد های خود را به بازار عرضه نمایند و مالیات نپردازند و یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند، مالیات آن را بپردازند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که چرا تا به امروز صاحبان مالکان خانه های خالی شناسایی نشدند؟ گفت: دیوان عدالت اداری در مقطعی الزام کد رهگیری در ثبت معاملات مسکن را غیر اجباری کرد. در عین حال، کد رهگیری معاملات جدید را نشان می دهد و در مورد معاملاتی که در گذشته اجرا شده، اطلاعات وجود نداشت. به همین منظور لازم بوده تا مجموعه ای از پایگاه داده های اطلاعاتی که نشان دهنده شرایط مالکیت، استفاده از خدمات شهری، و سکونت افراد است، آنالیز شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 232

به "شناسایی فردی با مالکیت 195 واحد مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی فردی با مالکیت 195 واحد مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید