طرحی در سنای آمریکا برای قطع یاری آمریکا به لبنان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، نماینده جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه داده که خواهان قطع یاری دولت این کشور به لبنان است.

طرحی در سنای آمریکا برای قطع یاری آمریکا به لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی پیشنهاد داده که خواهان قطع یاری این کشور به لبنان است.

پایگاه واشنگتن فری بیکن که از رسانه های نزدیک به نومحافظه کاران آمریکایی است گزارش داده بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا به دنبال قطع یاری این کشور به لبنان هستند. استدلال این نماینده ها این است که نظام سیاسی لبنان تقریباً به طور کامل در اختیار حزب الله لبنان واقع شده است.

تد کروز، نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه داده که از دولت دونالد ترامپ می خواهد یاری سالانه 100 میلیون دلاری به لبنان را تا زمانی که حزب الله این کشور را کنترل می نماید قطع کند.

این طرح خواهان ممنوع شدن هر گونه یاری به دولت لبنان تا زمانی است که رئیس جمهور بتواند تأیید کند که حزب الله نقشی در دولت لبنان ندارد و از نفوذ بر روی آن برخوردار نیست.

پایگاه واشنگتن فری بیکن نوشته این طرح احتمالاً با حمایت نماینده های جمهوری خواه روبرو خواهد شد اما تضمینی برای به تصویب رسیدن آن نیست.

چند روز پیش دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود دولت این کشور به دلیل آنکه وزارت بهداشت لبنان به حزب الله لبنان است از یاری به آن برای مبارزه با کرونا خودداری خواهد نمود.

شنکر گفت: حزب الله شریک دولت لبنان است و این دولت مورد حمایت حزب الله است و ما پول به وزارت بهداشت نمی دهیم؛ برای اینکه این وزارتخانه از سوی حزب الله مدیریت می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 204

به "طرحی در سنای آمریکا برای قطع یاری آمریکا به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحی در سنای آمریکا برای قطع یاری آمریکا به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید