فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا می گوید تحقیقات علمی ثابت می نماید که ویروس کرونا از بدن خفاش به انسان سرایت نموده است.

فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارشناس ارشد آمریکا در زمینه بیماری های واگیردار، ادعاهایی مبنی بر این که ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاه های چین شیوع پیدا نموده باشد را رد کرد و نظریه ای را که دونالد ترامپ و متحدانش مطرح نموده اند، مردود دانست.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، دکتر آنتونی فائوچی که غیبتش در جلسات توجیهی معمول کاخ سفید در برهه شیوع کرونا نشان می دهد، روابطش با ترامپ تیره شده، اظهار داشت بر اساس تحقیقات علمی متقاعد شده که منشا کرونا را باید سرایت این ویروس از بدن خفاش به انسان دانست.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا ادعا نموده بود این فرضیه که ویروس از آزمایشگاه به بیرون سرایت نموده معقول به نظر می رسد و اظهار داشت سازمانهای اطلاعاتی این کشور در حال اجرا تحقیقات در این زمینه هستند.

فائوچی همچنین روز یکشنبه هفته گذشته در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان تصریح نموده بود که اگر آمریکا زودتر اقداماتی را برای مهار کووید-19 انجام می داد، قطعاً جان تعداد بیشتری از افراد نجات می یافت.

به دنبال اظهارات انتقادی فائوچی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با شیوع کرونا، ترامپ عصر همان روز یکشنبه، درخواست ها برای اخراج فائوچی با هشتگ فائوچی را اخراج کنید، ریتوییت و از آن حمایت کرد.

این اقدام ترامپ جنجال زیادی به پا کرد، به طوریکه یکی از سخنگویان کاخ سفید به دنبال آن، توضیح داد که رئیس جمهور دکتر فائوچی را که مشاور قابل اعتماد رئیس جمهور ترامپ بوده و همچنان (مشاور مورد اعتماد ترامپ) باقی خواهد ماند، اخراج نمی کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 150

به "فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی ادعای ترامپ درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را مردود دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید