لغو تحریم ها برای مقابله با کرونا لازم است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تخت روانچی بر ضرورت لغو تحریم های یکجانبه که ظرفیت کشورهای هدف برای مقابله با کرونا را تضعیف می نمایند، تأکید کرد.

لغو تحریم ها برای مقابله با کرونا لازم است

به گزارش ، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت که برای آنالیز آثار کرونا برگزار گردید، گفت: بیماری های همه گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر وضع مالی و اجتماعی کشور های درگیر در مخاصمات بوده و با افزودن یک لایه دیگر بر مسائل موجود آنها، وضع را پیچیده تر می نمایند.

وی در این راستا به بعضی مسائل که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده، اشاره نمود و افزود: این وضع با اعمال تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه های یمن، تشدید شده است.

تخت روانچی ادامه داد: ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم های آمریکا نیز قرار گرفته است، بخوبی واقف است که این تحریم ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشور های هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می نماید.

وی اعلام نمود: این تحریم های یکجانبه به طور عملی بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می دهند و نشانگر آن است که تحریم های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری دنیای است. از این رو، هر گونه تحریم به ضرر منافع کل دنیایان خواهد بود.

تخت روانچی تأکید کرد: به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت های بین المللی و رهبران سیاسی و مذهبی دنیا خواهان لغو فوری تحریم ها شده اند.

وی توضیح داد: در کنار آنالیز آثار این بیماری در کشور های درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامد های اعمال تحریم های یکجانبه بر آن ها نیز مورد آنالیز قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 292

به "لغو تحریم ها برای مقابله با کرونا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو تحریم ها برای مقابله با کرونا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید