محکومیت آمریکا به پرداخت خسارات وارده به فرودگاه کربلا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران : پس از گذشت 10 ماه از بمباران فرودگاه کربلا، آمریکا در دادگاه رسیدگی به دادخواست آستان قدس حسینی، به پرداخت خسارات وارده به این فرودگاه ملزم شد.

محکومیت آمریکا به پرداخت خسارات وارده به فرودگاه کربلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سایت بغداد الیوم گفت، مسؤولان استان کربلا امروز (شنبه) گفتند که در دادگاه رسیدگی به شکایتی قضایی علیه حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به فرودگاه بین المللی کربلا پیروز شدند و به این ترتیب واشنگتن ملزم به پرداخت خسارات وارد آمده به پروژه فرودگاه شده است.

علی المیالی، معاون استاندار کربلا به بغداد الیوم گفت: مجلس کمیته ای را برای بررسی وقفه به وجود آمده در پروژه فرودگاه بین المللی کربلا تشکیل داد و این کمیته با بازدید از استان و دیدار با استاندار و مسؤولان آستان قدس حسینی به شکل میدانی از شرایط و فرایند فعلی پروژه مطلع شد. این پروژه پس از آنکه فرودگاه هدف حمله راکتی جنگنده های آمریکایی قرار گرفت، فضای بیرونی آن خسارت دید و یکی از کارگران نیز به شهادت رسید، برای مدتی متوقف شد اما از سه ماه قبل کار اجرای پروژه ازسرگرفته شد.

المیالی در ادامه گفت: آستان قدس حسینی در این دادخواست پیروز شد و دادگاه ضمن محکوم کردن طرف آمریکایی، آن را به پرداخت خسارات وارده ملزم کرد، با این حال کننده حقوقی آستان به حکم دادگاه اعتراض کرده و آن را با میزان خسارات وارده متناسب ندانست و درخواست پرداخت خسارات بیشتری را کرد.

او با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد پروژه انجام شده و کار همچنان ادامه دارد، گفت: آستان حکم صادره و درخواست پرداخت خسارت را به وزارت خارجه عراق ارائه خواهد کرد و وزارتخانه در این خصوص به طرف آمریکایی اطلاع خواهد داد.

آستان قدس حسینی 13 مارس سال جاری میلادی با انتشار بیانیه ای گفت که فرودگاه بین المللی کربلا هدف حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفته و در این حمله یک غیرنظامی به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

در آن بیانیه تاکید شد: تاسیسات فرودگاه بین المللی کربلا هدف شلیک موشک های جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند که در اثر آن یکی از شهفرایندان که مشغول کار احداث فرودگاه بودند، به شهادت رسیده و چند تن دیگر از آنها زخمی شدند، همچنین خسارات زیادی به تاسیسات اداری و خدماتی فرودگاه وارد شد.

در ادامه این بیانیه نیز، آستان قدس حسینی با تاکید بر اینکه این یک فرودگاه منحصرا غیرنظامی است که با مشارکت چند شرکت عراقی و کادر عراقی احداث شده، حمله توجیه ناپذیر آمریکا به آن را محکوم کرده و از رسانه های داخلی و خارجی خواست این حمله و نیز ماهیت غیرنظامی فرودگاه و میزان خسارات وارده را گزارش کنند.

نیروهای آمریکایی بامداد جمعه 13 مارس 2020 پس از کشته شدن چند آمریکایی و یک برتانیایی در حمله ای راکتی، حملات هوایی را علیه پایگاه های حزب الله عراق آغاز کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای ادعا کرد: این حملات دفاعی و به منزله پاسخی مستقیم و متناسب با تهدیدی بودند که گروه های مسلح شیعه با حملات مستمر به پایگاه های میزبان نیروهای ائتلاف (ضد داعش) ایجاد می کنند، و این حملات با هدف کاهش قدرت این نیروها برای اجرای حملاتی در آینده علیه نیروهای ائتلاف انجام شدند.

مرکز رسانه جنگ عراق گزارش داد، در ساعت 1:15 بامداد روز جمعه 13 مارس 2020 پایگاه های حشد شعبی، تیپ های فوق العاده و تکاوران تیپ 19 ارتش در مناطق جرف النصر، المسیب، النجف، الاسکندریه هدف حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفتند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 608

به "محکومیت آمریکا به پرداخت خسارات وارده به فرودگاه کربلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت آمریکا به پرداخت خسارات وارده به فرودگاه کربلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید