مقاله: خوراکی های مفید در درمان اسهال کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در کنار استفاده از خوراکی های مفید در درمان اسهال، از طرف دیگر غذا ها و نوشیدنی هایی وجود دارند که باید از خوردن آن پرهیز کنید، زیرا باعث بدتر شدن اسهال می شود. هنگامی که اسهال دارید یا در حال بهبود هستید، باید از خوردن بسکمک از غذا ها پرهیز کنید. این غذا ها می توانند بر روی سیستم گوارشی شما تاثیر بگذارند و اسهال را شدیدتر یا طولانی تر نمایند. این غذا ها عبارتند از:

مقاله: خوراکی های مفید در درمان اسهال کدامند؟

اسهال در بیشتر اوقات کوتاه مدت است و با درمان های خانگی مانند رعایت رژیم غذایی، مصرف مایعات و دارو های بدون نسخه مانند دارو های ضد اسهالی چون پپتو بیسمول که می تواند به کاهش یا قطع اسهال کمک کند، درمان می شود.

موز فواید بسیار زیادی دارد و شما می توانید آن را به عنوان یک درمان خانگی برای رهایی از اسهال به کار بگیرید. موز حاوی مقدار زیاد ژلاتین گیاهی (پکتین) است؛ یک فیبر قابل حل و مفید برای گوارش. این ماده سبب می شود حالت آبکی بودن مدفوع کاهش یابد. موز همچنین حاوی پتاسیم است. (الکترولیت هایی که بدن به علت حرکت مکرر روده از دست می دهد). شما باید دو عدد موز همراه با صبحانه میل کنید.

شوربای آردجو حاوی مقدار زیادی فبیر قابل حل است که آب بدن را حفظ می نماید. این غذا می تواند جایگزین برنج شود. یا می توانید آرد جو را با دوغ یا آب جوش مخلوط نموده و دو الی سه بار در روز مصرف کنید.

منبع مقاله: خوراکی های مفید در درمان اسهال کدامند؟

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1061

به "مقاله: خوراکی های مفید در درمان اسهال کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خوراکی های مفید در درمان اسهال کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید