مُهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش از وجود یک تبعیض میان اساتید مستخدم وزارت علوم در دانشگاه فرهنگیان با اساتیدِ دکتر معلم که مستخدم وزارت آموزش و پرورش هستند انتقاد کرد و گفت: تحقیر معلم و تحمیل شرایط ناروا بر وی موجب می گردد سطح دانش، دلبستگی و رضایتمدی شغلی در آموزش و پرورش پایین بیاید.

مُهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟!

محی الدین بهرام محمدیان در گفت وگو با خبرنگاران، به مقایسه دو دانشگاه خوارزمی و فرهنگیان پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی در رشته های علوم تربیتی دانشجویان را به وسیله کنکور سراسری و بعد از دیپلم جذب می نماید. اساتید دارای مدرک دکترا بوده و سابقه تدریس به عنوان استاد دارند و مواد مصوب عناوین درسی مصوب وزارت علوم و شورای توسعه یا شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدریس می نمایند. بعد از ارزیابی و سنجش، ارتقای تحصیلی دانشجویان اتفاق می افتد و وی به مدارج بالاتر راه می یابد.

وی اضافه کرد: چه کسانی در این دانشگاه تدریس می نمایند؟ اساتید دکترا یا مربیانی که فوق لیسانس دارند. بنابراین درونداد دانشگاه، دانشجو است و فرایند تدریس به وسیله استاد طی می گردد.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان نیز دانشجو به وسیله کنکور سراسری وارد شده و همان فرایند گفته شده را برای آموزش دانشجومعلمان طی می نماید گفت: اساتید دانشگاه فرهنگیان یا به وسیله استخدام های تازه یا به وسیله وزارت علوم جذب شده اند. عده ای از اساتید یا از همکارانِ سابق مراکز تربیت معلم هستند یا معلم آموزش و پرروش اند که دارای مدرک دکترا هستند و از آموزش و پرورش به دانشگاه منتقل شده اند. تا اینجا شکل کار در دو دانشگاه هیچ تفاوتی نمی نماید، اما ما نمی دانیم مهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟!.

محمدیان ادامه داد: اساتیدی که به وسیله وزارت علوم استخدام شده اند و مهرکارگزینی وزارت علوم را دارند حقوقشان از اشل بسیار بالایی برخوردار است، اما دکترمعلم های ما که مستخدم آموزش و پرورش هستند و در دانشگاه همان کاری را انجام می دهند که اساتید مستخدم وزارت علوم انجام می دهند، حقوق و مزایای بسیار پایین تری دارند.

وی با اشاره به اینکه اساتیدِ دکترمعلم ما با سابقه بالای 20 سال و دارای مدرک معتبر از همان وزارت علوم تنها به دلیل آنکه در استخدام آموزش و پرورش هستند و مهر کارگزینی آموزش و پرورش روی احکامشان خورده است و در پردیس های دانشگاه فرهنگیان مشغول تدریس هستند با اساتید مستخدم وزارت علوم تفاوت دارند گفت: کدام نهاد باید جوابگوی این تبعیض و ناروا انگاری باشد؟ چرا باید احساس کنیم که آموزش و پرورش کوچک است؟ مگر مهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت تاکید نمود: این در حالی است که در این فرایند استادی که به وسیله وزارت آموزش و پرورش استخدام شده، سابقه و تجربه معلمی و تدریس در تربیت معلم دارد و نتیجه کارش هم تعیین است و در نظرسنجی ها، گاهی اوقات خروجی های بهتری دارند، چرا باید میان این دو گروه تفاوت وجود داشته باشند؟.

وی با بیان اینکه این بی عدالتی، ایجاد مسئله و مشکل می نماید گفت: ضروری است که سازمان امور اداری استخدامی، وزارت علوم، هیئت جذب و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به این موضوع توجه نمایند. تحقیر معلم و تحمیل شرایط ناروا بر وی موجب می گردد سطح دانش، دلبستگی و رضایتمندی شغلی در آموزش و پرورش پایین بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1137

به "مُهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مُهر کارگزینی وزارت علوم چه قیمتی دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید