ناکارآمدی دولت انگلیس برای مقابله با کرونا زیر ذره بین گاردین

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، گاردین اخیرا طی مقاله ای دست به افشاگری زده و عنوان نموده است که دولت بریتانیا در تامین و تدارک تجهیزات کرونایی کوتاهی نموده و در ارائه آمار واقعی مبتلایان به کرونا در این کشور هم صداقت کافی را به خرج نداده است.

ناکارآمدی دولت انگلیس برای مقابله با کرونا زیر ذره بین گاردین

رضا رسالت، کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی نوشته است: این در حالی است که دولت بریتانیا نه تنها از سه برنامه اصلی خرید عمده تجهیزات در اروپا غایب بوده است، بلکه در نشست مربوط به سفارش خریدهای آینده نیز شرکت ننموده است. طبق این سفارش خرید، قرار بوده است محموله ای از تجهیزات مراقبت فردی و پزشکی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو بین 25 کشور اروپایی توزیع گردد و طی هفته های آینده تحویل این کشورها گردد، اما انگلیس از این برنامه بیرون مانده و کوششی برای سهیم شدن در این خرید مشترک نداشته است.

دولت انگلیس در توجیه این اتفاق، ابتدا گفت که دعوتنامه ای از اتحادیه دریافت ننموده و به این دلیل از نشست یاد شده بی اطلاع بوده است، اما گاردین با رد این ادعا نوشت: اتحادیه اروپا نه تنها از انگلیس دعوت نموده بلکه برای تمهید شرکت انگلیس، برنامه 28 فوریه را به 15 مارس تغییر داده بود اما با این وجود دولت انگلیس باز هم اراده ای برای شرکت نداشته است.

گاردین برای اثبات ادعای خود به اعترافات دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس تمسک جسته است که نخستین بار در روز دوشنبه 24 فروردین به کمبود تجهیزات مقابله با کرونا اعتراف نموده بود.

در همین حال پاول برند، خبرنگار شناخته شده تلویزیون ITV news انگلیس در یک پیغام توئیتری در خصوص درست و دقیق بودن آمار مبتلایان کرونایی اعلام شده توسط دولت انگلیس، ابراز تردید شدید نموده و با استناد به اظهارات مقام عالی پزشکی که گفته بود حدود 13.5 درصد از مراکز مراقبتی گزارش داده اند که میزبان بیماران کرونایی هستند، این طور استنباط نموده است که در انگلیس بیش از 11 هزار مرکز نگهداری وجود دارد که حدود 1500 مرکز موارد ابتلا به کرونا را گزارش داده اند. طبق این آمار، در صورت فوت دو نفر در هر مرکز، 3 هزار مورد فوتی در این مراکز در آمارهای روزانه ثبت نشده است، حال آنکه بسیاری از این مراکز بیش از دو مورد فوتی را گزارش نموده اند. افزون بر این باید در نظر داشت بسیاری از مبتلایان در خانه ها مانده اند، بنابراین این آمارها بسیار در هم ریخته است.

تمام این اتفاقات در شرایطی اتفاق افتاده است که شبکه های فارسی زبان مستقر در لندن دولت ایران را به ناکارآمدی در مواجهه با ویروس کرونا متهم می نمایند. تعدادی از آنها حتی ابتلای معاون وزارت بهداشت به کرونا را به سخره گرفتند، در حالیکه در مقابل ابتلای نخست وزیر و ولیعهد این کشور، شرایط را عادی جلوه دادند. خصومت این شبکه ها وقتی عیان تر می گردد که آنها بدون ارائه هیچ سندی درصدد القای این ادعا هستند که دولت ایران آمار واقعی مبتلایان به کرونا را پنهان می نماید. این رسانه ها با اثرگذاری بر مخاطبین ایرانی خود همیشه با ارعاب افکنی درصدد سلب اعتماد مردم از کوشش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، با این وجود افشاگری گاردین به خوبی معین می سازد خود دولت انگلیس که حامی این دروغ پردازی ها در فضای رسانه ای است، از ناکارامدی مزمن در مقابله با ویروس کرونا رنج میبرد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 179

به "ناکارآمدی دولت انگلیس برای مقابله با کرونا زیر ذره بین گاردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکارآمدی دولت انگلیس برای مقابله با کرونا زیر ذره بین گاردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید