نیروهای انصارالله یمن در آستانه تسلط بر پایگاه راهبردی صحن الجن

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، منابع نظامی یمنی از پیروزی های جدید انصارالله یمن در جبهه مأرب و نزدیک شدن آنها به پایگاه نظامی راهبردی صحن الجن، خبر دادند.

نیروهای انصارالله یمن در آستانه تسلط بر پایگاه راهبردی صحن الجن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از البوابه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی های گسترده و چشمگیری در مأرب داشته اند.

منابع نظامی یمنی اعلام کردند که نیروهای صنعا در آستانه تسلط بر پایگاه راهبردی صحن الجن هستند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز به کشاندن دامنه درگیری ها به جبل الاخشر مهمترین دژ پایگاه صحن الجن شده اند.

نیروهای صنعا بر مناطق خلفان والقرن الاحمر و السویداء الدشوش در شمال إیدات الراء مسلط شده و مهمات نظامی زیادی به دست آورده اند.

این در حالی است که قبلا هم، ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه های نظامی جدید را هم در منطقه صرواح در غرب مأرب آزاد نموده بودند.

پس از پیشروی های اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب و شمال غرب استان مأرب، یکی از شیوخ سرشناس این استان و از وابستگان به ائتلاف سعودی توضیح داد که شهر مأرب تا چند روز دیگر سقوط خواهد نمود.

استان مأرب در 173 کیلومتری شمال شرق صنعا پایتخت یمن قرار گرفته است که هم اکنون تمرکز درگیری ها بین نیروهای مردمی و ارتش یمن از یک طرف و نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور یمن و ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی در این استان قرار گرفته است.

استان مأرب اهمیت راهبردی بسیار بالایی دارد؛ زیرا از یک طرف به صنعا پایتخت یمن بسیار نزدیک است و همچنین منبع نفتی یمن به حساب می آید، ترکیب قبیله ای این استان نیز بزرگترین و قوی ترین ترکیب در کل یمن است و همچنین از لحاظ فرهنگی و تاریخی به دلیل وجود سد تاریخی مأرب در صندلی ویژه ای قرار گرفته است.

کشورهای ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی و امارات به وسیله گذرگاه الودیعه در استان حضرموت یمن تجهیزات و نیروهای زیادی را به مأرب وارد کردند که هدف از آن ابتدا تصرف مأرب و سپس حرکت به سمت صنعا پایتخت یمن بود.

یکی از ویژگی هایی که مأرب را به یک استان راهبردی در یمن تبدیل نموده است، اهمیت و صندلی این استان در تامین انرژی این کشور است. این استان در یک منطقه صحرایی واقع شده است که بیشترین منابع نفت یمن را در خود جای داده است.

همچنین بسیاری از تاسیسات نفتی یمن در این استان قرار گرفته است. به وسیله خط لوله صافرـ راس عیسی نفت از این استان به دریای سرخ و گاز نیز از تاسیسات بلحاف به دریای العرب منتقل می گردد.

همچنین در این استان یک پالایشگاه نفتی وجود دارد که بخش زیادی از نیازهای مردم یمن را به انرژی تامین می نماید و نیروگاه برق مأرب که با انرژی گاز کار می نماید بزرگترین تامین کننده برق در سراسر این کشور به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 770

به "نیروهای انصارالله یمن در آستانه تسلط بر پایگاه راهبردی صحن الجن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای انصارالله یمن در آستانه تسلط بر پایگاه راهبردی صحن الجن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید