هدیه امارات به پاکستانی ها برای مبارزه با آلودگی هوا!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، پاکستان از باران مصنوعی برای مبارزه با آلودگی هوا استفاده کرد. باران مصنوعی برای اولین بار در روز شنبه در پاکستان به منظور مبارزه با سطوح خطرناک دود در کلان شهر لاهور استفاده شده است.

هدیه امارات به پاکستانی ها برای مبارزه با آلودگی هوا!

تینا مزدکی- در اولین آزمایش از این نوع در این کشور جنوب آسیا، هواپیماهای مجهز به تجهیزات بارورسازی ابرها بر فراز 10 منطقه از شهر پرواز کردند که اغلب یکی از بدترین نقاط دنیا برای آلودگی هوا محسوب می گردد.

محسن نقوی، وزیر موقت پنجاب، گفت که هدیه از طریق امارات متحده عربی ارائه شده است. وی به رسانه ها گفت: تیم هایی از امارات به همراه دو هواپیما حدود 10 تا 12 روز پیش به اینجا رسیدند. آنها از 48 فلر برای ایجاد باران استفاده کردند.

او گفت که تیم تا شنبه شب خواهد دانست که باران مصنوعی چه تأثیری داشته است.

امارات متحده عربی به طور فزاینده ای از فناوری بارورسازی ابرها استفاده می نماید، که گاهی اوقات به عنوان باران مصنوعی نامیده می گردد.

بارورسازی ابرها یا ابرآمایی تعدیل آب و هوا، از طریق افزودن مواد به داخل یک ابر با هدف تقویت تشکیل و رشد بلورهای یخ) در ابرهای سرد و رشد قطرک های درون ابرهای گرم و در نتیجه افزایش بارش برف یا باران است. به عبارت دیگر باروری ابرها روشی برای تأثیرگذاری بر روی ابرهای طبیعی است که در آن با استفاده از مواد شیمیایی آب بیشتری از ابر به شکل باران یا برف درست می گردد.

بیشترین عواملی که در باروری ابرها برای فراوری باران سرد و طرح های باروری ابرها برای تقویت بارش برف به کار می روند یدید نقره و یخ خشک هستند. عواملی دیگر مانند گازهای مایع نیز می توانند برای بارور کردن ابرها در این دسته مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: france24

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1498

به "هدیه امارات به پاکستانی ها برای مبارزه با آلودگی هوا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه امارات به پاکستانی ها برای مبارزه با آلودگی هوا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید