هواوی احتمالا دیگر نمی تواند از تراشه های مدیاتک استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تراشه های سری Dimensity مدیاتک بار دیگر این شرکت را در مرکز توجه قرار داده اند و با افزایش محدودیت های تحریم هواوی، مدیاتک فرصت همکاری گسترده با این شرکت را پیدا کرد؛ اما با توجه به جدیدترین تحریم آمریکا علیه هواوی، به نظر می رسد مدیاتک نمی تواند تراشه های خود را در اختیار هواوی قرار دهد.

هواوی احتمالا دیگر نمی تواند از تراشه های مدیاتک استفاده کند

شرکت مدیاتک در جدیدترین بیانیه خبری خود به تبعیت از قوانین و مقررات دولت آمریکا اشاره نموده است. به همین خاطر مدیاتک از تحریم جدید آمریکا علیه هواوی تبعیت خواهد نمود و در نتیجه فروش تراشه های این شرکت به هواوی امکان پذیر نیست. بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیاتک حدود 30 میلیون تراشه را برای هواوی آماده نموده است. در صورتی که نتواند آن ها را در اختیار هواوی قرار دهد، این احتمال وجود دارد که تراشه ها را به دیگر شرکت های چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو بفروشد.

اگر چنین اتفاقی نیفتد، مدیاتک متحمل خسارت سنگینی می گردد. ضمناً حتی اگر این شرکت های چینی خواهان بهره گیری از این تراشه ها باشند، احتمالا به­ دنبال بهره ­گیری از تخفیف قابل توجهی خواهند بود.

مدتی قبل تحریم آمریکا باعث شد که شرکت تراشه سازی TSMC ارتباط خود را با هواوی قطع کند و در نتیجه تراشه های اختصاصی هواوی به آخر خط رسیده اند. حالا با تحریم جدید آمریکا، این شرکت حتی دیگر نمی تواند تراشه های ساخت دیگر شرکت ها را خریداری کند و فقط در صورت دریافت مجوز مخصوص می توانند چنین کاری را انجام دهند.

البته این تحریم به تازگی تصویب شده و شاید مدیاتک بتواند در کوتاه مدت تعدادی تراشه را در اختیار هواوی قرار دهد. در هر صورت مدت هاست که هواوی تحت فشار گسترده ای واقع شده است و حالا با تصویب این تحریم جدید، آینده هواوی بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

  • آیا هواوی بدون داشتن تراشه های اختصاصی کایرین می تواند دوام بیاورد؟

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 392

به "هواوی احتمالا دیگر نمی تواند از تراشه های مدیاتک استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی احتمالا دیگر نمی تواند از تراشه های مدیاتک استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید