ولوو XC90 در مقابل آئودی Q7

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در این گزارش مشخصات ولوو XC90 سال 2020 در مقابل آئودی Q7 سال 2020 آنالیز شده است.

ولوو XC90 در مقابل آئودی Q7

خبرنگاران - ولوو XC90 و آئودی Q7 به دلیل شباهت های ظاهری و فنی مورد کنکاش قرار می گیرند.

XC90: ولوو XC90 برای سال 2020 با جلوپنجره و سپر جلو متفاوت از نسل قبل است. ولوو با استفاده از تکنولوژی KERS، مصرف سوخت این مدل را کمتر از نسل قبل نموده است.

همه مدل های XC90 اکنون به صورت استاندارد با پشت آمپری دیجیتال 12.3 اینچی عرضه می شوند، تریم های R-Design و Inscription دارای حسگر های پارک جلو به صورت استاندارد هستند.

ولوو، عملکرد هر دو ویژگی هشدار ترافیک عقب و پشتیبانی از فرمان خودران را در این مدل بهینه سازی نموده است.

در داخل، مدل های مومنتوم با چوب پوشانده شده اند، مدل های R-Design با روکش چرم ناپا و مدل های T8 Inscription از یک شیفتر بازطراحی شده از کریستال Orrefors استفاده می نمایند.

هر دو مدل مومنتوم و Inscription مجهز به 6 جایگاه هستند. مدل هیبریدی پلاگین T8 با باتری بزرگتر 11.6 کیلووات ساعتی عرضه می گردد.

XC90 را می توان در سه نسخه داشت که همگی با موتور 2 لیتری توربو چهار ولوو عرضه می گردد. مدل پایه، دارای موتور 250 اسب بخاری توربوشارژ T5 است که با دیفرانسیل جلو ارائه می گردد. نسخه T6، سوپرشارژ را به سیستم توربوشارژ اضافه می نماید تا 316 اسب بخار نیرو فراوری کند.

در تریم پایه مومنتوم اختیاری و در مدل های Inscription موتور فقط با سیستم تمام چرخ متحرک ارائه می گردد. XC90 T8 پلاگین هیبریدی 400 اسب بخاری با پیشرانه T6 آغاز می گردد و دو موتور الکتریکی و یک پورت شارژ را در قسمت بیرونی دارد.

تمام موتورهای XC90 با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می شوند. سیستم تعلیق بادی یک سواری مطلوب را ارائه می دهد و بیشتر موقعیت های جاده را به خوبی اداره می کرد.

Q7 : Q7 فیس لیفتی را برای سال 2020 دریافت کرد که از جمله می توان به ظاهر تازه، ویژگی های فناوری بیشتر در داخل و موتور V-6 توربوشارژ تازه اشاره نمود که با نشان 55 معین می گردد. یک موتور توربو چهار سیلندر پایه وجود دارد و Q7 هایی که از این پیشرانه استفاده می نمایند نشان 45 دارند.

Q7 بعلاوه از صفحه نمایش لمسی داخلی سنگین Q8 استفاده می نماید که دارای یک صفحه نمایش اطلاعات تفریح بزرگ است. در بالای صفحه نمایش اطلاعات تفریح، صفحه نمایش ثانویه دیگری قرار گرفته است که تنظیمات خودرو و کنترل آب و هوا را کنترل می نماید. نمایشگر دیجیتال پشت آمپری نیز اکنون استاندارد است و دارای پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند اختیاری است.

برای سال 2020، آئودی چهار سیلندر توربوشارژ قدیمی 248 اسب بخاری را دارد، اما مجهز به یک توربوشارژ 3 لیتری V-6 تازه است که از یک سیستم هیبریدی 48 ولتی برای فراوری 335 اسب بخار نیرو استفاده می نماید.

کابین Q7 با فناوری های مختلفی ارائه می گردد. نسخه های Premium سطح ابتدایی به خوبی تجهیز شده اند و تعداد ویژگی های سطح بالا می تواند در سطوح تریم بالاتر بسیار لوکس باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1170

به "ولوو XC90 در مقابل آئودی Q7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو XC90 در مقابل آئودی Q7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید