پاسخ اولیه ایران به متن نهایی پیش نویس ، پیشنهادات نو مورا و واکنش هیئت ایرانی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید نمود: احقاق حقوق و تامین منافع ملت ایران و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره کننده است.

پاسخ اولیه ایران به متن نهایی پیش نویس ، پیشنهادات نو مورا و واکنش هیئت ایرانی

به گزارش خبرنگاران، این مقام ارشد وزارت امور خارجه با اشاره به این دور از مذاکرات وین گفت: در 4 روز گذشته مذاکرات فشرده ای در خصوص چند موضوع به جای مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی های کشورمان برگزار گردید. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در بعضی موضوعات نیز پیشرفت های نسبی حاصل شد.

وی گفت: با توجه به مباحث اجرا شده طی سه روز گذشته، امروز انریکه مورا چند ایده در خصوص بعضی موضوعات به جای مانده به طرف ها ارائه داد و ما به محض دریافت این ایده ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتا این موارد نیازمند آنالیز جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ کننده و سایر طرف ها منتقل خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه اضافه نمود: بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است.

وی در ادامه تاکید نمود: احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره کننده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1310

به "پاسخ اولیه ایران به متن نهایی پیش نویس ، پیشنهادات نو مورا و واکنش هیئت ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ اولیه ایران به متن نهایی پیش نویس ، پیشنهادات نو مورا و واکنش هیئت ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید