پیشنهاد نیکلاس مادورو برای تقویت سازمان منطقه ای سلاک

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور ونزوئلا پیش از برگزاری نشست جامعه کشور های آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) در مکزیک از ارائه طرحی برای تقویت این سازمان خبر داد.

پیشنهاد نیکلاس مادورو برای تقویت سازمان منطقه ای سلاک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور؛ نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه در بدو ورود به مکزیک برای شرکت در اجلاس جامعه کشور های آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) گفت پیشنهادی مبنی بر تشکیل دبیرخانه عمومی برای این سازمان به منظور تحرک بیشتر و تقویت آن، ارائه می کند.

نیکلاس مادورو اضافه کرد، در ششمین اجلاس سلاک پیشنهاداتی را به منظور یکپارچگی بیشتر این سازمان منطقه ای نام می کند.

رئیس جمهور ونزوئلا که از سوی مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک مورد استقبال قرار گرفت، بر تقویت راه مستقل و آزاد سلاک تاکید کرد.

مادورو در ویدئویی که در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد، گفت: سلاک جهت ما است، ما شاهد تشکیل، فرایند شکل گیری و اکنون آغاز بکار دوباره آن هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا اذعان داشت که نامه ای به آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، همتای مکزیکی خود ارسال کرده است که در آن پیشنهاد تشکیل دبیرخانه عمومی مستقر در مکزیک را به منظور انسجام این بلوک و تقویت آن به نفع ملت ها، ارئه کرده است. وی اضافه کرد: اتحاد آمریکای لاتین و کارائیب بالاتر از هر مشکل و اختلافی قرار می گیرد.

علاوه بر این، یادآور شد که اختلاف نظری میان دکترین مونروئه در آمریکای سلطه گر و بولیواریسم مورد دفاع از طریق ونزوئلا و ملت های آزاد وجود دارد.

این اختلاف از طریق تشکیل دبیرخانه ای عمومی قابل برطرف شدن است که برای بازگرداندن میراث بنیانگذاران اولین موج مترقی مانند هوگو چاوز، فیدل کاسترو، نستور کرشنر، لولا داسیلوا، رافائل کوره آ، اوو مورالس، خوسه پپه موخیکا، کریستینا کرشنر، دیلما روسف، دانیل اورتگا و رائول کاسترو، کار کند.

ششمین اجلاس سلاک از امروز (شنبه) در مرکز مکزیک آغاز می شود و کنندگان 31 کشور در آن حضور پیدا می کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1000

به "پیشنهاد نیکلاس مادورو برای تقویت سازمان منطقه ای سلاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نیکلاس مادورو برای تقویت سازمان منطقه ای سلاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید