کالبد شکافی دیجیتالی و بازسازی چهره بزرگترین فرعون مصر ، رامسس دوم - چیزهای جالبی را آشکار نموده است (بازسازی ویلا)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در مجسمه ها و نقاشی های سه هزار ساله فرعون مصر، به صورت مردی خوش تیپ و صورت گرد، بینی برجسته و گونه های بلند به تصویر کشیده شده.

کالبد شکافی دیجیتالی و بازسازی چهره بزرگترین فرعون مصر ، رامسس دوم - چیزهای جالبی را آشکار نموده است (بازسازی ویلا)

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مومیایی او که در سال 1881 کشف شد، دارای جزئیات کمتری است. اما از ساختار آن برای بازسازی چهره فرعون به وسیله دانشمندان، مورخان و هنرمندان در طول سال ها استفاده شده است.

در بعضی از از این بازسازی ها، بینی رامسس دوم قلابی است و بعضی برآمدگی کمتری دارند.

بسته به جستجوی شما در اینترنت و سایتی که باز می کنید، چشمان فرعون از درشت تا ریز متغیر است. و شکل صورت او یا به صورت گرد و یا پخ دیده می گردد یا او را بلند یا لاغر میبینید.

محققان دانشگاه جان مورز لیورپول در بریتانیا اکنون با کارشناس مومیایی مصری و استاد رادیولوژی -سحر سلیم- از دانشگاه قاهره متحد شده اند تا بقایای فرعون را به صورت دیجیتالی باز نمایند و چهره او را با جزئیات بیشتر از قبل تجسم نمایند.

کار با دقت انجام شد. سی تی اسکن و عکس های این مومیایی که اکنون در موزه ملی تمدن مصر در قاهره نگهداری می گردد، با داده های تاریخی ترکیب شد تا چهره فرعون را از استخوان ها به بالا بسازد.

کارولین ویلکینسون، انسان شناس پزشکی قانونی و رهبر آزمایشگاه چهره در لیورپول، جان مور، می گوید برجسته ترین ویژگی صورت فرعون، فک قوی و استخوان بینی پهن آن است که بلند و برجسته بوده.

هنگامی که ساختار کلی صورت معین شد، اطلاعات به همان نرم افزاری که در بازسازی های جنایی استفاده می گردد وصل شد. بر اساس استخوان های زیرین و مقدار گیری ضخامت ماهیچه های صورت از جمعیت مصری، محققان ماهیچه ها و رباط های پوشاننده را بازسازی کردند.

ویلکینسون شرح می دهد: هرچه عضله در جایی که منشا می گیرد قوی تر باشد، چسبندگی های آن آثار قابل مشاهده بیشتری را روی سطح جمجمه باقی می گذارند.

نتیجه کار محققان یک یک مرد مسن با چهره ای دراز، بینی پهن، چشمانی با فاصله نزدیک، ابرو های خاکستری پرپشت و دهانی پهن با لب بالایی نازک است که در زیر مشاهده می گردد.

رنگ پوست بر اساس آنچه تصور می گردد در آن موقع در مصر رایج بوده انتخاب شده . در همین حال، رنگ مو بر اساس شواهدی از جمله مطالعات میکروسکوپی روی تار های رامسس دوم و دیگر مومیایی های مو، روشن بود که نشان می دهد او زمانی مو های قرمز کاملی داشته است.

در مصر باستان، مو های قرمز به عنوان یک صفت خدایی تلقی می شد که هم مورد ترس و هم احترام بود، و خود رامسس دوم اغلب به عنوان یک خدا در نقاشی ها به تصویر کشیده می شد. معین نیست که آیا مو های قرمز رامسس دوم باعث شد تا او به عنوان یک رهبر به مقام رهبری برسد یا اینکه مو های قرمز تا حدی مسئول این امر بوده.

البته ما هرگز نمی توانیم مطمئن باشیم که این فرعون واقعا چه شکلی بوده، اما ویلکینسون بمی گوید که تیم او روش های بازسازی صورت خود را با استفاده از سی تی اسکن آدم های زنده آزمایش کردند و دریافتند که 70 درصد جزئیات در حد میلیمتری درست از آب درمی آید.

گمان می رود رامسس دوم در سن 92 سالگی پس از یک سلطنت 66 ساله از 1279 تا 1213 قبل از میلاد درگذشت، که به این معنی است که مومیایی او در سنین پیری، ساخته شده است.

با این وجود، ویلکینسون، سلیم و تیم از تکنیک های پسنورد سنی سه بعدی برای بازسازی نسخه جوان تر هم استفاده نموده اند و رامسس دوم میانسال در اوج سلطنت را هم بازسازی کردند.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، به غیر از چین و چروک هایش که صاف شده اند، چانه تا حدودی بلند شده اند و مو هایش بشتر شده اند.

سلیم به مجله آنلاین رادیولوژی Aunt Minnie Europe گفت: زنده کردن چهره رامسس در دوران پیری و در جوانی، موقعیت افسانه ای او را به دنیا یادآوری می نماید.

این تیم در حال حاضر بعلاوه در حال کار بر روی بازسازی صورت پادشاه توتانخامن با استفاده از تکنیک های مشابه است. پیش از کوشش شده بود چهره پادشاه آمنهوتپ اول (1525-1504 قبل از میلاد) بازیسازی گردد.

این تحقیقاتی در Frontiers in Medicine منتشر شده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1393

به "کالبد شکافی دیجیتالی و بازسازی چهره بزرگترین فرعون مصر ، رامسس دوم - چیزهای جالبی را آشکار نموده است (بازسازی ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالبد شکافی دیجیتالی و بازسازی چهره بزرگترین فرعون مصر ، رامسس دوم - چیزهای جالبی را آشکار نموده است (بازسازی ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید