کاهش محدودیت های کرونایی دراسترالیا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، استرالیا تصمیم به کاهش محدودیت های کرونایی گرفته به طوری که نیوساوت ولز بزرگترین ایالت این کشور درپی کند شدن سرعت انتشار ویروس کرونا، مجوز بازگشایی رستوران ها، کافه ها، زمین های بازی و استخرهای روباز را از روز آدینه هفته جاری صادر نموده است.

کاهش محدودیت های کرونایی دراسترالیا

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، گلادیس برجیکلیان نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز استرالیا روز یکشنبه با اعلام این خبر، به خبرنگاران گفت: صرف کاهش محدودیت ها، به این معنا نیست که شدت مرگبار بودن و تهدید این ویروس، کمتر شده است.

ایالت نیوساوت ولز بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا در استرالیا متحمل شده، به طوری که حدود 45 درصد از موارد تائید شده ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن، مربوط به این ایالت است. با این حال، روز شنبه تنها دو مورد ابتلا جدید به کرونا از 10 هزار آزمایش صورت گرفته در این ایالت، مثبت ارزیابی شد و راه را برای کاهش تدابیر محدودیتی و قرنطینه هموار کرد.

بدین ترتیب، از روز 15 ماه می (26 اردیبهشت ماه) کافه ها و رستوران ها در این ایالت اجازه دارند پذیرای 10 مشتری در یک زمان باشند، تجمعات در فضای آزاد تا 10 نفر آزاد است و یک نفر می تواند میزبان 5 نفر در منزل خود باشد. همچنین زمین های بازی و استخرهای روباز مجاز به ازسرگیری فعالیت با رعایت محدودیت های سخت شدند.

این تمهیدات در راستای طرح سه مرحله ای دولت استرالیا برای کاهش محدودیت های قرنطینه ای است، طرحی که به حدود یک میلیون نفر امکان می دهد تا ماه ژوئیه (تیر ماه) به محل کار خود بازگردند.

اماکن عبادی در ایالت نیوساوت ولز به موجب این طرح، مجازند از روز آدینه فعالیت خود را از سرگیرند و پذیرای 10 نفر باشند. برگزاری مراسم عروسی که به حضور دو میهمان محدود شده، با حضور 10 میهمان امکان پذیر است و برگزاری مراسم تدفین در فضای بسته با حضور 20 فرد عزادار شدنی است.

مدارس این ایالت از روز دوشنبه گذشته بازگشایی شده، اما دانش آموزان موظفند یک روز در هفته در کلاس های درس حاضر شوند و در کلاس ها فاصله قانونی را رعایت نمایند.

نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز زمان دقیق برای به جریان افتادن بیشتر اقتصاد این ایالت را اعلام نکرد و صرفا گفت که این مساله به دریافت اطلاعات بیشتر درمورد آمار مبتلایان بستگی دارد.

نیوساوت ولز و ویکتوریا (دومین ایالت استرالیا با آمار بالای ابتلا و بمرگ و میر کرونایی) محدودیت های سخت را طولانی تر از ایالت های دیگر این کشور حفظ نموده اند.

نخست وزیر ایالت ویکتوریا گفت که برنامه کاهش تمهیدات قرنطینه در ایالت را در روز دوشنبه (فردا) اعلام می نماید.

ایالت استرالیای غربی که برای مقابله با کرونا مرزهایش را بسته و تنها یک مورد جدید ابتلا به کرونا در 11 روز گذشته را به ثبت رسانده است، سریعتر از ایالت های دیگر در جهت کاهش محدودیت ها گام برداشته است.

تجمعات در فضای باز و بسته با حضور 10 نفر و مراسم عروسی و خاکسپاری از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه) در این ایالت مجاز دانسته شده است.

مارک مک گوآن نخست وزیر این ایالت روز یکشنبه گفت که از 18 ماه می (29 اردیبهشت ماه) تجمعات در فضای باز و بسته تا 20 نفر مجاز خواهد بود.

فروشگاه ها در ایالت استرالیای جنوبی روز شنبه هفته جاری پس از بازگشایی، پذیرای جمعیت زیادی از شهروندان بودند. سفرهای تفریحی در داخل مرز این ایالت از روز دوشنبه امکان پذیر است تا به احیای صنعت گردشگری یاری گردد.

طبق این گزارش، در ایالت کوئینزلند نیز امروز یکشنبه اجازه ملاقات 5 نفر از ساکنان یک منزل در روز مادر صادر شد. پیشتر سفرهای 50 کیلومتری برای بازدید از پارک های ملی در این ایالت مجاز اعلام شده بود. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 193

به "کاهش محدودیت های کرونایی دراسترالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محدودیت های کرونایی دراسترالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید