کرونا، افزایش آمار مبتلایان در تونس به خاطر رعایت نکردن توصیه های بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزارت بهداشت تونس از افزایش بیماران کرونایی در این کشور به 596 نفر خبر داد.

کرونا، افزایش آمار مبتلایان در تونس به خاطر رعایت نکردن توصیه های بهداشتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تونسی صباح نیوز، وزارت بهداشت تونس با انتشار بیانیه ای گفت: با ابتلای 22 نفر دیگر به ویروس کرونا شمار مبتلایان این ویروس در کشور به 596 نفر رسید که از این تعداد 22 نفر جان خود را از دست داده اند.

در این بیانیه آمده است: شهروندان تونسی در بیشتر مناطق کشور توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند لذا پیش بینی می شود طی هفته های آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باشیم.

این وزارتخانه با تاکید بر ضرورت پایبندی مردم تونس به توصیه های بهداشتی گفت: شهروندان باید افرادی را که مبتلا به کرونا شده اند، به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال دهند تا از شیوع این ویروس خطرناک جلوگیری شود.

در همین حال، وزیر بهداشت تونس در توئیتی در فضای مجازی نوشت: اگر گروهی از مردم دستورالعمل ها و قرنطینه بهداشتی را رعایت نکنند، تمام دستاوردهای کشور در مبارزه با کرونا از بین خواهد رفت.

عبداللطیف شرح داد: عدم انتقال بیماران کرونایی به مراکز درمانی و نگهداری آنان در خانه سبب می شود تا اطرافیان بیمار به این ویروس مبتلا شوند و کرونا در کشور با سرعت بیشتری شیوع پیدا کند.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: مجلس قانونگذاری تونس به نخست وزیر این کشور اجازه داد تا قوانین مربوط به مبارزه با ویروس کرونا را وضع و اجرایی کند.

الیاس الفخفاخ ریاست کمیته ملی مبارزه با ویروس کرونا در تونس را به عهده دارد. وی به منظور تسهیل اقدامات مربوط به جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور از مجلس قانونگذاری تونس خواست تا اختیارات قانونی لازم را در این زمینه به او واگذار کند و این مجلس به تازگی چنین اختیاراتی را به الفخفاخ واگذار کرده است.

به دنبال شیوع کرونا در تونس دولت این کشور با تعطیلی تمام مدارس و دانشگاه ها، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تونس را بست و برگزاری تمام تجمعات عمومی ممنوع و محدودیت های شدیدی در آمد و شد شهروندان اعمال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 112

به "کرونا، افزایش آمار مبتلایان در تونس به خاطر رعایت نکردن توصیه های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، افزایش آمار مبتلایان در تونس به خاطر رعایت نکردن توصیه های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید